شناسهٔ خبر: 22961836 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

۷۳کتابخانه در سمنان فعالیت دارند

گروه اجتماعی: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه ۷۳کتابخانه عمومی در این استان وجود دارد، گفت: از این تعداد دو کتابخانه مستقل و مابقی نهادی یا عمومی هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سمنان،نورعلی غلامحسین نیا سما کوش،مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان 20 اذر در دیدار  با رئیس حوزه علمیه برادران استان سمنان، با بیان اینکه ۷۳ کتابخانه در استان وجود دارد، اظهار کرد: دو کتابخانه مستقل در این استان مجوز فعالیت دارند که این تعداد در کنار ۵۲کتابخانه نهادی و ۱۹کتابخانه مشارکتی کتابخانه‌های استان را شامل می‌شوند.

وی بابیان اینکه در ۷۳ کتابخانه عمومی استان سمنان یک‌میلیون و ۶۷هزار جلد کتاب نگهداری می‌شود، افزود: در سطح استان ۵۴هزار و ۹۰۰نفر عضو کتابخانه عمومی هستند که برای استان ۷۰۲هزارنفری آمار نسبتاً قابل قبولی است اما باید تقویت شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به اهمیت نقش روحانیان در ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، یاداور شد: روحانیان به‌مثابه قشر تأثیرگذار جامعه می‌توانند همواره از تریبون و مخاطبان خود استفاده کرده و در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، به مردم مطالب مفیدی را عنوان کنند.

سما کوش با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ وقف کتاب، افزود: میامی در سال جاری با جذب ۳۸هزار جلد کتاب از شهروندان نشان داد که در استان سمنان با ترویج فرهنگ مطالعه می‌توان کارهای بزرگی را صورت داد و حتی از کمک‌های دولتی بی‌نیاز ماند لیکن این امر از سوی روحانیان می‌تواند مدنظر قرار گیرد.

رئیس حوزه علمیه برادران استان سمنان نیز با تاکید بر اینکه کتابخانه حوزه علمیه استان دارای منابع غنی درزمینهٔ دینی و مذهبی است که روحانیان و طلاب می‌توانند به‌راحتی از آن استفاده کنند متذکر شد:  تاکنون تعامل خوبی بین اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با حوزه علمیه وجود داشته که این امر در زمینهٔ ارتقای علمی و دانش طلاب و روحانیان که به‌روز بودن اطلاعاتشان در زمره اولویت‌هایشان محسوب می‌شود، اهمیت دارد.

وی با اشاره به این مطلب که کتابداران نقش بسزایی را در ترویج فرهنگ مطالعه دارند خواستار برگزاری کلاس‌های آموزشی برای کتابداران حوزه علمیه شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها:

نظر شما