شناسهٔ خبر: 22959875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

معاون فرهنگی اوقاف لرستان:

تحکیم کانون خانواده در گرو نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی است

معاون فرهنگی اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی برای تحکیم کانون خانواده ها و کاهش ناهنجارهای اجتماعی، گفت: تبیین این مهم نیازمند آموزش و بصیرت بخشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف لرستان، صبح امروز در برگزاری نشست تخصصی سبک زندگی اسلامی با حضور مربیان و متخصصین خواهر که دوره های آموزشی در این زمینه را گذرانده اند و در اوقاف استان برگزار شد، گفت: از دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب بحث روش و سبک زندگی بر اساس معیارهای اسلامی است.

وی با اشاره به آمار طلاق، رفتارهای ناهنجار، تربیت فرزندان و کانون خانواده ها در جامعه امروز افزود: با تبیین سبک زندگی اسلامی ایرانی باید کانون خانواده را تحکیم بخشید و با تربیت صحیح فرزند جلوی رفتارهای ناهنجار گرفته شود و تلاش شود که آمار طلاق کاهش یابد.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف لرستان با اشاره به نقش مهم و اساسی بانوان در تبیین سبک زندگی اظهار داشت: برای تحقق این مهم باید به روشنگری بین قشر بانوان و دختران جامعه پرداخته شود.

وی با بیان اینکه نهادینه سازی سبک زندگی اسلامی نیازمند توجه به ارزش ها و پیروی از سیره و سنت اهل بیت(ع) و ائمه معصومین(ع) است، گفت: با تبیین این مهم در خانواده ها جامعه نیز از آسیب های اجتماعی مصون می شود.

حجت الاسلام عباس زاده با اشاره به اینکه سازمان اوقاف نماینده و متولی اجرای دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی در کل کشور است، افزود: این برنامه در استان لرستان با مدیریت اداره کل اوقاف در دو شهرستان خرم آباد در امامزاده زیدبن علی(ع)  و بروجرد در امامزاده قاسم(ع) اجرایی می شود.

معاون فرهنگی اوقاف لرستان شرکت در دوره های آموزشی سبک زندگی اسلامی را رایگان اعلام کرد و گفت: در پایان دوره آموزشی سبک و روش زندگی اسلامی به شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره تعلق می گیرد و از بین این افراد مربیانی برای سایر شهرستان ها انتخاب می شود./9451/پ203/ب1

نظر شما