شناسهٔ خبر: 22957777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

به همت موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت(ع):

همایش «تربیت دینی پویا، رهایی از تحجر و تجدد» در اصفهان برگزار شد

حوزه/ ۱۲۰ نفر از مدیران مدارس متوسطه منطقه بلوچستان، در قالب دومین همایش «تربیت دینی پویا، رهایی از تحجر و تجدد»، با شرکت در برنامه‌های آموزشی و استفاده از اساتید مطرح این عرصه، در کارگروه‌ هایی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام میثم صفری در  گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون برنامه آموزشی و فرهنگی موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع) در اصفهان، اظهار کرد: رشد تکفیر و تفکرات افراطی از یک سو و هجوم مدرنیته و اندیشه‌های آن و غرب گرایی از سوی دیگر، بیش از هر زمان دیگری ضرورت پرداختن به تربیت صحیح دینی را نمایان ساخته است.

معاونت تبلیغ موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع ) تصریح کرد: تربیت دینی پویا، تربیتی است که در عین تناسب با دوران، فروکاستی از ارزش‌ها و دستورات دینی ندارد و راه حل بسیاری از مشکلات عصر حاضر است.

وی ابراز کرد: تبیین ارکان تربیت دینی پویا در کنار روشن ساختن تقابل آن با تحجر و افراطی گری و تجدد و مدرنیته، بیان نقش و تاثیر رسانه‌ در تربیت دینی صحیح و ارائه الگوهای موفق در چنین تربیتی، از ضرورات غیر قابل انکار در جهت تربیت نسلی معتقد و متدین به اسلام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام صفری عنوان کرد: هم‌فکری در پیدا کردن مشکلات تربیتی و فرهنگی دانش آموزان و تلاش برای ارائه راه‌حل‌ها نیز از نیازهای بسیار ضروری جهت انجام کارهای تربیتی و فرهنگی است.

معاونت تبلیغ موسسه پژوهشی دارالاعلام لمدرسة اهل البیت (ع ) اذعان کرد: انتقال تجربیات در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و تربیتی نیز از ضرورت‌های انکار ناپذیر است که موجب رشد و هم افزایی و جلوگیری از آزمون و خطا خواهد شد.

وی افزود:120  نفر از مدیران مدارس متوسطه منطقه بلوچستان، در قالب دومین همایش «تربیت دینی پویا، رهایی از تحجر و تجدد» و شرکت در برنامه‌های آموزشی و استفاده از اساتید مطرح این عرصه، در کارگروه‌ هایی به بحث و تبادل نظر پرداختند و در نهایت راهکارها و روش‌هایی را در جهت رسیدن به تربیت صحیح دینی دانش آموزان، به عنوان چراغ راه مشخص کردند.

انتهای پیام

 

نظر شما