شناسهٔ خبر: 22957436 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با پیشنهاد لاریجانی و موافقت نمایندگان؛

طرح «اصلاح بودجه برای کمک به زلزله زدگان» به کمیسیون بودجه بازگشت

طرح «اصلاح چند تبصره از قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور» که با هدف کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور ارائه شده بود، با پیشنهاد رئیس مجلس و برای اصلاح به کمیسیون بودجه بازگشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی طرح اصلاح تبصره هایی از قانون بودجه ۱۳۹۶ کل کشور که در قالب یک ماده واحده ارائه شده، در دستور کار قرار گرفت و ابتدا کلیات آن با ۱۷۲ رای موافق، ۲۶ رای مخالف و ۱۲ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در صحن به تصویب رسید.

این طرح با سه هدف کلی تامین قیر رایگان برای آسفالت جاده های روستایی، تامین بودجه لازم برای حق الزحمه کارکنان شوراهای حل اختلاف کشور و اختصاص بودجه مناسب برای کمک به مردم آسیب دیده از زمین لرزه اخیر استان کرمانشاه ارائه شده است.

در ادامه و در هنگام بررسی جزییات ماده واحده این طرح، به دلیل وجود برخی ابهامات از جمله درباره کاهش یارانه پرداختی به خانوارها و اختصاص آن به مناطق زلزله زده تا پایان سال و نیز پیشنهادات برخی نمایندگان برای اضافه شدن مناطق زلزله زده استان کرمان به دایره شمول این طرح، با پیشنهاد رئیس مجلس و با موافقت نمایندگان جزییات این طرح برای بررسی بیشتر و اصلاح به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات ارجاع شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در این رابطه تاکید کرد: کمیسیون برنامه و بودجه امروز جلسه بگذارد و ایرادات معاونت قوانین مجلس را بررسی و رفع کند و پیشنهادات جدید نمایندگان را هم بررسی کند و در نهایت یک طرح تنقیح شده به صحن ارائه دهد.

نمایندگان با ۱۷۲ رای موافق، ۱۲ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در صحن با بازگشت این طرح به کمیسیون برای اصلاح موافقت کردند.

نظر شما