شناسهٔ خبر: 22954178 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اجرای این طرح در سال گذشته کاهش 7 درصدی جانباختگان را به همراه داشت

طرح زمستانه پلیس راهور کلید خورد

طرح زمستانه پلیس راهنمایی و رانندگی با همکاری راهداری، اورژانس، هلال‌احمر، امداد و نجات و سایر دستگاه‌های امدادی و خدماتی از دیروز در سراسر کشور آغاز شد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا از آماده‌باش صددرصدی پلیس در 29 استان و صد گردنه برفگیر کشور همزمان با آغاز این طرح خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، طرح زمستانه پلیس راه و راهور تا 20 اسفند ادامه خواهد داشت و هدف از آن برقراری نظم و انضباط ترافیکی و امداد و نجات و خدمت‌رسانی به تمامی کاربران ترافیک است.

سرتیپ تقی مهری دیروز در رزمایش طرح زمستانه 96 پلیس گفت: پلیس در 29 استان برفگیر حضور خواهد داشت و همکارانم‌ در محورهای تمامی این استان‌ها در آماده‌باش خواهند بود، ضمن این‌که صد گردنه برفگیر شناسایی شده که عوامل پلیس و دیگر دستگاه‌های خدماتی و امدادی به شکل ویژه در آن مستقر خواهند بود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا با بیان این‌که سرعت و سبقت غیرمجاز، دو خط قرمز پلیس در اجرای طرح ترافیکی زمستانی است، بیان کرد: آمارهای ما در سال گذشته نشان می‌دهد که 37 درصد از جانباختگانی که در طرح زمستانی پارسال فوت شدند، به علت سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ جان خود را از دست داده‌اند.

وی با اشاره به کاهش جانباختگان حوادث رانندگی در طرح زمستانه بیان کرد: حدود 7 درصد جانباختگان طرح زمستانی سال 95 نسبت به سال 94 کاهش داشته است؛ گرچه حتی یک کشته برای ما زیاد است و ما به دنبال کاهش تلفات هستیم؛ البته همه باید دست به دست هم دهند.

تکذیب افزایش نرخ جرایم رانندگی

از صبح دیروزدر فضای مجازی و برخی رسانه‌ها جدولی تحت عنوان جرایم جدید راهنمایی و رانندگی منتشر شده است که حالا با تکذیب پلیس مشخص می‌شود این خبر صحت ندارد.

به گزارش ایسنا، ‌عین‌الله جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره جدول منتشر‌شده در فضای مجازی درخصوص افزایش نرخ جریمه‌های رانندگی، بیان کرد: هیچ گونه تغییری در نرخ جرایم رانندگی به وجود نیامده و هر آنچه که تحت این عنوان در برخی از رسانه‌ها منتشر شده، جعلی و کذب است.

وی با بیان این‌که مطابق قانون هر سه سال یک‌بار امکان افزایش نرخ جرایم رانندگی وجود دارد، عنوان کرد: رانندگان به این شایعات توجه نکرده و بدانند که هیچ‌گونه تغییری در نرخ جرایم رانندگی به وجود نیامده است.

درآمد 3000 میلیارد تومانی دولت از جرایم رانندگی

افزون بر این با انتشار لایحه بودجه سال 97 مشخص شده است در این بودجه درآمدی معادل 3000میلیارد تومان از محل جرایم رانندگی دیده شده که افزایش 7 درصدی درآمد از این محل را نشان می‌دهد.

به گزارش تسنیم، براساس لایحه بودجه کشور در سال 97 ، دولت با افزایش درآمد حاصل از جرایم رانندگی در سال آتی، درآمدی معادل 3000 میلیارد تومان را از این محل پیش‌بینی کرده است.

این در حالی است که براساس بودجه سال 96، درآمد پیش‌بینی ‌شده از این محل رقمی معادل 2800میلیارد تومان بوده که بودجه سال آتی نشان‌دهنده افزایش 200میلیاردی درآمد دولت از این محل است که افزایش 7 درصدی انتظار درآمد دولت از محل جرایم رانندگی را نشان می‌دهد.

همچنین در بودجه 97، تصریح شده که جرایم دیرکرد جریمه‌های راهنمایی و رانندگی تا پایان سال 96، در صورت پرداخت تا پایان آذر‌ سال 97، مشمول بخشیدگی خواهد شد که البته درآمد در نظر گرفته ‌شده در این بخش نیز 1600 میلیارد تومان دیده شده است.

برچسب‌ها:

نظر شما