شناسهٔ خبر: 22953386 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

سخنگوی هیئت رییسه مجلس:

از بودجه ریزی خانمان برانداز فاصله گرفتیم

سخنگوی هیئت رییسه مجلس، گفت:حذف بسیاری از جداول همانند جدول ۱۷ و ۱۸ و بسیاری از جداول دیگر در بودجه سال ۹۷ این پیام را به مردم می دهد که دولت و مجلس در بودجه ریزی سالم عمل می کنند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /بهروز نعمتی با اشاره به اینکه پیش از تقدیم لایحه بودجه به مجلس، در فراکسیون ها و صحن مجلس مذاکراتی درباره بودجه سال 97 صورت گرفت، گفت: تغییراتی در بودجه سال 97 اعمال شده که مثبت است و در حال حاضر از سلسله بودجه ریزی خانمان براندازی که برای کشور مصیبت بار شده فاصله می گیریم که البته حفظ این فاصله سخت است.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، افزود: ممکن است امروز سازمان ها و مجموعه نهادهای مختلفی که از بودجه ارتزاق می کنند، با تنگناها و موانع جدی مواجه شوند، چراکه تاکنون سهل الوصول امکاناتی در اختیار آنها قرار داده شده است.

بودجه ها به صورت عملکردی توزیع می شود

وی ادامه داد: امروز قرار نیست بودجه به صورت سراسری در اختیار وزارتخانه ها قرار گیرد و حتما بودجه ها به صورت عملکردی توزیع می شود و دستگاه هایی که توانمندی داشته و اقدامات موثری انجام دهند، از اعتبارات بیشتری بهره مند می شوند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در بودجه سال 97 نگاه دولت و مجلس به سه موضوع مهم اشتغال، مبارزه با رکود و تحقق عدالت اجتماعی و فقرزدایی است، یادآور شد:با این سه نگاه اگر به بودجه نگاه شود دشواری هایی در مسیر وجود دارد و مجریان مختلف ممکن است مشکلاتی ایجاد کنند، اما جراحی کردن ممکن است درد داشته باشد اما عاقبت بخیری هم دارد.

قالب بودجه 97 حفظ می شود

وی با اشاره به اینکه براساس جلساتی که در فراکسیون های مجلس و با نوبخت در صحن علنی مجلس به صورت غیرعلنی برگزار شد، نگاه ها به اقدام دولت مثبت است، افزود: حذف بسیاری از جداول همانند جدول 17 و 18 و بسیاری از جداول دیگر در بودجه سال 97 این پیام را به مردم می دهد که دولت و مجلس در بودجه ریزی سالم عمل می کنند.

سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بودجه ریزی بر مبنای عملکرد که باید در سال دوم برنامه ششم 40 درصد باشد باید در بودجه سال 97 تحقق یابد، تصریح کرد: مجلس ممکن است نظراتی درباره لایحه بودجه سال 97 داشته باشد، که نمایندگان 10 روز فرصت دارند تا نظرات خود را ارئه دهند، اما قالب بودجه حفظ می شود./خانه ملت

نظر شما