شناسهٔ خبر: 22950865 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آموزش و پرورش باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود

رئیس سازمان مدارس غیردولتی گفت: آموزش و پرورش باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود و پاسخگویی به این دغدغه نیز جزء وظایف همه است.

صاحب‌خبر -

آموزش و پرورش باید به یک دغدغه ملی تبدیل شودبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجتبی زینی‌وند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس غیردولتی، در مراسم ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان تهران که در اداره کل آموزش و پرورش استان تهران برگزار شد، اظهار کرد: نقش آموزش و پرورش در توسعه پایدار مشخص است و تحقق بسیاری از اهداف متناسب با همین توسعه و از مسیر آموزش و پرورش امکان پذیر است.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش باید به یک دغدغه ملی تبدیل شود و پاسخگویی به این دغدغه نیز جزء وظایف همه است.

زینی‌وند با بیان اینکه، یکی از سازکار‌های قانون این است که آموزش و پرورش به عنوان یک مرجع تصمیم گیری و تسلیم‌ساز محسوب شود، افزود: 3 محور برنامه‌ریزی،‌ نظارت و اجرا در قانون شورا‌ها، یک وظیفه است و هدف از برگزاری این جلسات، بهبود و پیشرفت برنامه‌های آموزش و پرورش است، در شورای آموزش و پرورش استان نماینده 16 دستگاه با عنوان عضو وجود دارند.

وی افزود:  در آموزش و پرورش شهرستانی تهران، روند جذب مشارکت مردم رشد کمی داشته است.

زینی‌وند با اشاره به اینکه بیشتر استان‌ها خیلی رشدی نداشته‌اند،‌ عنوان کرد: اگر قرار باشد حتی رشد داشته باشیم با توجه به شرایط آموزش و پرورش استان تهران، باعث کاهش سهم هستیم که در سند تفصیلی‌ برنامه ششم سهم دانش تا پایان این برنامه 15 درصد است.

وی ادامه داد: توسعه مشارکت و رشدی که برای مدارس غیردولتی در نظر گرفته شده در حال حاضرحدود 2 درصد از هدف اصلی عقب‌تر است.

زینی‌وند ادامه داد: نوسان مدارس غیردولتی در شهرستان‌های استان تهران و وضعیت شهریه مدارس نسبت به کلیت استان تهران پایین تر بوده  که دلیل اصلی آن است که مردم توانایی مالی ندارند وقتی سهمیه پایین باشد کیفیت‌بخشی پایین می‌آید.

وی با اشاره به تسهیلاتی‌ که می‌توان برای موسسات و مدارس غیردولتی در نظر گرفت، یادآور شد: می‌توان زمینه هایی را که کاربری آموزشی دارند در اختیار این موسسات قرار داد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی ادامه داد: مدارس غیردولتی 25 هزار شغل ایجاد کرده اند که 75 هزار دانش‌آموز در حدود 43 مدرسه غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که این هزینه ایجاد شغل بسیار کمتر از هزینه کار‌آفرینی به وسیله دولت است.

انتهای پیام/

نظر شما