شناسهٔ خبر: 22950478 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیشنهاد گشایش خط اعتباری هند به آسه آن برای تقویت پروژه های ارتباطی

دهلی نو - ایرنا - هند به منظور توسعه و تحکیم طرح های ارتباطی زمینی٬ دریایی و هوایی با منطقه آسه آن تخصیص یک خط اعتباری به ارزش یک میلیارد دلار را به کشورهای عضو پیشنهاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی 'مانی کنترل' در روز دوشنبه، نیتین گادکاری وزیر راه و ترابری٬ کشتیرانی و منابع آبی هند در اجلاس ارتباطی هند-آسه آن افزود: دهلی نو علاوه بر این یک صندوق 77 ملیون دلاری برای توسعه مراکز تولیدی در کامبوج٬ لاوس٬ میانمار و ویتنام نیز ایجاد کرده است.
وی گفت: قرارداد همکاری نقل و حمل دریایی بین آسه آن و هند در مرحله مذاکره قرار دارد. همچنین یک نیروی کار هند-آسیایی برای ترویج ارتباطات هوایی نیز مقرر شده است.
گادکاری اضافه کرد: هند این خط اعتباری یک میلیارد دلاری را برای توسعه پروژه هایی که به ارتباطات فیزیکی و دیجیتالی منجر خواهد شد پیشنهاد کرده است.
نیتین گادکاری درعین حال گفت: هند و آسه آن همچنین برای ایجاد گروه کاری ترابری دریایی میان هند٬ میانمار٬ تایلند٬ کامبوج و ویتنام به منظور بررسی امکان ایجاد شبکه کشتیرانی نیز توافق کرده اند.
وی افزود: ارتباطات بهتر میان هند و آسه آن عامل اصلی برای تقویت روابط دو منطقه است.
اجلاس دو روزه ارتباطی هند و آسه آن، کنفدراسیون شرکت های هند (سی آیی آیی) و مرکز آسه آن هند برگزار شده است.
هدف این اجلاس، تقویت ارتباطات دیجیتالی و فیزیکی برای آسیا در قرن بیست و یکم است.
هدف این کنفرانس، توسعه امکانات ارتباط کنونی، تشخیص موضوعات مایۀ نگرانی، اتخاذ توصیه های سیاسی مناسب و ایجاد استراتژییهایی برای افزایش روابط اقتصادی و تجاری مابین آسه آن و هند می باشد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس، به ایجاد زمینه های زیربنایی مانند جاده ها، کشتیرانی، دیجیتالی، مالی ، انرژی و هواپیمایی توجه دارند.
آساق**وحیده دینداری*شبس*1613*انتشار دهنده: عبدالله غفاری

انتهای پیام /*

نظر شما