شناسهٔ خبر: 22950307 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

در پی سفر پوتین به قاهره

روسیه پروازهای خود به مصر را از سر می گیرد

به دنبال دیدار دیروز دوشنبه ولادمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه از قاهره و امضای یک قرارداد 30 میلیارد دلاری هسته ای میان دو کشور، مسکو تصمیم گرفت، پرواز های معلق شده از 2 سال گذشته خطوط هوایی خود به مصر را بار دیگر از سر گیرد.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / به گزارش پایگاه خبری بلومبرگ امریکا به نقل از یک مقام ارشد رسمی و صنعتی روسیه که خواست نامش فاش نشود، قرارداد ازسرگیری پروازهای هواپیماهای روسی به فرودگاه های مصر در حاشیه دیدار پوتین با عبدالفتاح سیسی، همتای مصری وی امضا شد زیرا تردیدها از وجود خطر تهدیدات تروریستی علیه منافع روسیه در مصر تا حدودی برطرف شده است.

دولت روسیه در سال 2015 در پی تقویت احتمال سقوط هواپیمای مسافربری روسی بر اثر انفجار بمب، پرواز هواپیماهای مسافربری به مصر و بالعکس را متوقف کرده بود زیرا در همان ایام یک گروه وابسته به گروه تروریستی داعش در مصر مسئولیت سقوط هواپیمای ایرباس ای 321 آن کشور که در مسیر شرم الشیخ مصر به سن پترزبورگ روسیه پرواز می کرد و در صحرای سینا سقوط کرده بود را برعهده گرفته بود. در آن حادثه ترویستی همه 224 سرنشین این هواپیما جان باخته بودند.

این منبع خبری بلومبرگ همچنین گفت، امضای قرار داد از سرگیری پروازهای روسی به مصر شامل پروازهای چارتری روسی به مقصد مراکز تفریحی در سواحل دریای سرخ از جمله شرم الشیخ و حرغده نمی شود مگر اینکه طرف مصری تضمین های لازم برای امن بودن مسیر و مقصد پروازی را به طرف روسی بدهد.

اگرچه آندره سورگین، رئیس هواپیمایی ایرفلوت روسیه از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرد اما ابراز تمایل کرد که هرچه زودتر این پرواز ها از سرگرفته شود. / ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما