شناسهٔ خبر: 22948917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: نصر-قدیمی | لینک خبر

عضو شورای شهر تبریز:

نشر کتاب بیشتر از کتابخوانی مورد توجه است/ ضرورت نهادینه شدن کتابخوانی بین خانواده‌ها

نصر: عضو شورای شهر تبریز گفت:فرهنگ کتابخوانی در کشور نهادینه نشده و تقریباً مغفول مانده و در مقابل آن به نشر کتاب توجه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش نصر به نقل از فارس، سعید نیکوخصلت اظهار داشت: با توجه به تصمیمی که کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز گرفته، همه برنامه‌ها و فعالیت‌ها رو به عملیاتی شدن خواهند رفت.

وی با تاکید به اینکه اجرایی شدن فعالیت‌های فرهنگی منجر به ظهور در رفتار شهروندان می‌شود، افزود: در این زمینه جلسات مختلفی با افراد و نهادهای متولی کتاب و کتابخوانی برای ارتقای آمار، زمان و کیفیت کتابخوانی داشته تا بتوان نتایج مطلوبی کسب کرد. 

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: همیشه افراد کتابخوان انسان‌های موفق بوده و توانایی گرفتن تصمیمات مطلوب دارند. 

وی اذعان داشت: متاسفانه در زمینه کتابخوانی فاصله زیادی با استاندار بین‌المللی داریم که باید اهتمام ویژه‌ای به این خصوص شود و شاهد ارتقای کتاب بخوانی مفید شویم.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی تبریز برنامه تبیین جایگاه کتابخوانی بین خانواده‌ها را مطرح کرد و ادامه داد: باید با تبیین برنامه‌های مناسب بتوانیم خانواده‌ها را با کتاب عجین کرده و به تبع آن کتابخوانی از بچگی برای کودکان نهادینه شود و به یک رفتار روزمره شهروندان تبدیل شود. 

وی افزود: قطعاً نهادینه شدن کتابخوانی بین خانواده باعث می‌شود، سرمایه اجتماعی به حالت اولیه خود برگردد و به سمت کارآفرینی برویم. 

نیکوخصلت با اشاره به اینکه انسان‌هایی که در تولید، روابط بین‌المللی و تحصیلات دانشگاهی موفق هستند، کتابخوانی را در اوقات فراغتشان دارند، گفت: فرهنگ کتابخوانی در کشور نهادینه نشده و تقریباً مغفول مانده و در مقابل آن به نشر کتاب توجه شده است. 

وی ابراز کرد: در حال حاضر کتاب‌های درسی و کنکوری و راهنما از جمله کتاب‌های پرفروش در کشور است که آسیب و تبعات این موضوع قابل مشاهده است به طوریکه فارغ‌التحصیلان ما چند بعدی نبوده و افکار توسعه یافته ندارند. 

عضو شورای پنجم شهر تبریز با تاکید به اینکه تبیین کتابخوانی در جامعه یک نهضت و جنبش بزرگ می‌خواهد، افزود: باید همه دستگاه‌ها، نهادها و مردم دست به دست هم بدهند و خانواده‌ها نیز به رفتار فرزندان خود در زمینه کتابخوانی و پرکردن اوقات فراغت فرزندانشان دقت نظر داشته باشند.

وی بیان کرد: امید است شورای شهر تبریز بتوانند حلقه واصله بین ارگان‌ها، دستگاه‌ها و مردم برای ارتقای فرهنگی و تربیت شهروندی باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما