شناسهٔ خبر: 22948021 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفتاب یزد | لینک خبر

فشارها بر روحانی افزایش می‌یابد؟

صاحب‌خبر - 1- چند روز پیش بود که نوشتیم سخنان رئیس‌جمهور در نشست‌ها و جلسات کلیشه‌ای شده است و دیگر جریان‌ساز و حتی امیدبخش نیست. گویا این مورد به گوش حسن روحانی رسید چرا که وی دیروز در صحن علنی مجلس به مراتب بهتر و صریح‌تر ظاهر شد و در تشریح ابعاد لایحه بودجه سال 97 مناسب عمل کرد. فی‌المثل رئیس‌جمهور اعلام کرد که بخشی از ردیف‌های بودجه‌ای را حذف کرده است؛ ردیف‌هایی که به صورت سنتی در بودجه کشور جا خوش کرده بودند.
و مشخص هم نبود این پول‌های بی‌نوا و بی‌زبان در این ردیف‌ها چگونه خرج می‌شوند و خروجی‌شان چیست. البته این قدم نخست بوده است؛ چرا که نمایندگان محترم مجلس نیز بایستی با درخواست دولت همراهی نمایند و در قدم آخر نیز این بودجه‌ها به نفع مردم آسیب دیده و زیرساخت‌ها خرج شود نه جای دیگری!
2- نکته دیگر در سخنان دیروز حسن روحانی برمی‌گشت به تقابل دولت با موسسات غیرمجاز. رئیس‌جمهور اظهارات مهمی را در این باره مطرح نمود و به صورت ضمنی اشاره کرد که چه افرادی با چه واسطه‌هایی نزد وی آمده‌اند تا بتوانند فلان موسسه مالی غیرمجاز را همچنان سراپا نگه دارند و نگذارند قانون در مورد آنان اعمال گردد. ناگفته پیداست بلایی که این موسسات نازل کردند عظمای بود و بسیاری از مردم را به خاک سیاه نشاندند. اکنون که دولت عزم جزم خود را در این باره اعلام کرده است بجاست همه نهادها و شخصیت‌ها از آن حمایت کنند.
3- اگرچه در لایحه بودجه نکات منفی‌ای قابل مشاهده است اما همین دو موضوعی که گفته شد می‌تواند بستری را فراهم سازد برای حملات پنهان و آشکار به دولت روحانی. هر چند رئیس‌جمهور مدتی است با تغییر تاکتیک از هجمه‌ها کاسته است اما دو قلم مذکور که مربوط به ردیف بودجه‌ها و موسسات غیرمجاز بوده ذی‌نفعان را وارد فاز تقابل جدی با دولت می‌کند. فلذا اگر طی روزهای آتی اخبار ضددولتی فزونی یافت تعجب نفرمایید!

نظر شما