شناسهٔ خبر: 22947727 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

کودکان ژاپنی نماد عروسکی المپیک توکیو را انتخاب می کنند

کودکان ژاپنی عروسک یا نماد بازیهای المپیک تابستانی 2020 توکیو را از میان شش عروسکی که ژاپن به عنوان میزبان این المپیک رونمایی کرد، انتخاب می کنند.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری 'بی بی سی'، کمیته برگزاری بازی های المپیک ژاپن اعلام کرد، بیش از 6 میلیون و پانصد هزار کودک از مدارس سراسر ژاپن در مراسم انتخاب این عروسک شرکت خواهند کرد.
این رای گیری از 11 دسامبر(20 آذر) تا 22 فوریه (3 اسفند) ادامه دارد و نتیجه آن آخر فوریه اعلام می شود.
قرار بود 'زاها حدید'، اسطوره فقید معماری جهان، مسئولیت طراحی استادیوم المپیک‌ 2020 ژاپن را به عهده بگیرد، اما با توجه به بالاتر بودن هزینه طرح 2.02 میلیارد دلاری طرح حدید از برآورد مقامات ژاپن، طراحی این استادیوم به دیگران سپرده شد.
کمیته برگزاری مسابقات المپیک ژاپن در توضیح علت واگذاری تصمیم نهایی انتخاب نماد المپیک 2020 به کودکان گفت: آنها نماینده آینده ای هستند که توکیو 2020 می خواهد در قالب این بازی ها به تصویر بکشد.
المپیک 2020 توکیو از 3 تا 19 مرداد 1399 در شهر توکیو کشور ژاپن برگزار می شود.
المپیک 2020 توکیو بدون شک بزرگترین پدیده ورزشی سال ٢٠٢٠ در جهان است. بازی های المپیک محبوب ترین رویداد ورزشی چندگانه است که هر چهار سال یک بار برگزار می شود.
این رویداد نه تنها فرصت تبدیل شدن به قهرمانی جهانی را برای ورزشکاران فراهم می کند، بلکه مجالی برای مردم و طرفدارن ورزشی در جهت شناخت فرهنگ های متفاوت، استفاده از برنامه های سرگرم کننده، ملاقات با ستارگان دنیای ورزش و یافتن فرصت های تجاری در کشور میزبان است.
ورزشی**1088**1584
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما