شناسهٔ خبر: 22947264 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش نشست دانشجویی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای/مشروح

بنده به خدمت در قوه قضائیه افتخار می‌کنم

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نشست دانشجویی با دانشجویان دانشگاه شریف، ضمن شنیدن نقدهای دانشجویان گفت خدمت در قوه قضائیه باعث افتخار بنده است.

صاحب‌خبر -

/حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول و سخنگوی دستگاه قضا امروز (20 آذرماه) در مراسمی با عنوان «بررسی کارنامه عملکرد قوه قضاییه» به دعوت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در این دانشگاه حضور یافت و ضمن شنیدن سخنان دانشجویان، به ارائه توضیحاتی درباره مطالب مطرح شده پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای با اشاره به دعای روز دوشنبه اظهار کرد: در فراز کوتاهی از دعای روز دوشنبه آمده است که خدایا در این روز دو چیز را به من عنایت کن. در اول صبح به من عنایت کن که طاعت تو را انجام دهم و در آخر روز نیز نعمتی به من بده که از باب آن نعمت شکرگذار باشم و بنده حقیقتاً الان که بعدازظهر روز دوشنبه است از این حضور پرشور و پراحساس شما دانشجویان تشکر می‌کنم.

وی در بخش دیگری از سخنانش که با تشویق حضار همراه بود، خطاب به دانشجویان گفت: اجازه دهید قدری خودمانی صحبت کنیم. در عین حال که موهای بنده سپید است، ولی دلم جوان است؛ لذا با شما با زبان جوانی صحبت خواهم کرد.

سخنگوی قوه قضائیه ادامه داد: برای دلخوشی شما عرض نمی‌کنم و آنچه که در دلم هست، عرض می‌کنم که وقتی کلمه دانشجو به‌کار برده می‌شود و مخاطب لفظ دانشجو را می‌شنود، چند چیز به ذهن متبادر می‌گردد. یک معنای آن، جوانِ دنبال تحصیل و دانش است، دوم چیزی که به ذهن می‌رسد، این است که این دانشجو با توجه به مسیری که انتخاب کرده، برای آینده خودش و کشورش و ملتش و در یک دید بزرگتر جهان اهدافی را لحاظ می‌کند و آرمان‌هایی را دارد که برای رسیدن به آن آرمان‌ها تلاش می‌کند. یعنی وقتی لفظ دانشجو به کار برده می‌شود، احساس نمی‌شود که این فرد بی‌هدف است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در رابطه با انتقاد برخی دانشجویان حاضر در جلسه که از سخنگوی قوه قضائیه می‌خواستند زودتر پاسخ سؤالاتشان را بدهد، اظهار کرد: بنده تا زمانی که شما وقت داشته باشید، وقتم را تا بعدازظهر باز گذاشته‌ام؛ که این اظهارات سخنگوی دستگاه قضا با تشویق دانشجویان همراه شد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر وقتی نام دانشجوی اسلامی ایرانی بگوش می‌خورد، علاوه بر این مسائل چیز دیگری نیز باز به ذهن متبادر می‌شود: کسی که تجربه یک مبارزه بسیار سنگینی را در دهه‌های مختلف با استبداد، با انحصار، با استکبار همراه خودش دارد.

سخنگوی قوه قضائیه یادآور شد: دانشجویی که در ایران اسلامی بزرگ شده، فردی است که دنبال مبارزه با فساد، استبداد، استکبار، انحصار و هرگونه مفسده‌ای است و این یکی از افتخارات است.

معاون اول دستگاه قضا با اشاره به معرفی سوابق کاری و تحصیلی خود ادامه داد: بنده هم مثل بسیاری از شما‌ها از یک طبقه کشاورز بودم؛ بخشی از عمرم را در حوزه علمیه و بخشی در دانشگاه به تحصیل پرداختم و طی سالیانی هم عمدتاً در دستگاه قضایی و اجرایی بودم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از سخنانش که با احسنت دانشجویان همراه شد، افزود: از آنچه که در طول بعد از انقلاب انجام داده‌ام، از هیچ قسمی از آن پشیمان نیستم. بسیار بسیار افتخار می‌کنم که در قوه قضائیه، در دادگاه انقلاب، در وزارت اطلاعات بودم و در مورد هیچ کدام از آنها کوچکترین پشیمانی ندارم و الان نیز افتخار می‌کنم که در قوه قضائیه حضور دارم و خدمت می‌کنم.

وی بیان داشت: وقتی می‌خواهیم بحثی  با یکدیگر داشته باشیم، علی القاعده باید مبنای بحث روشن باشد. اگر مبنای بحث روشن نباشد، طبیعی است ظرف یک ساعت دو ساعت یا سه ساعت نمی‌شود به همه موضوعات پرداخت. پس باید موضوع مشخصی را مد نظر قرار دهید تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به شعار دانشجویان درباره تحقق عدالت که در طول صحبت نمایندگان تشکل‌های دانشجویی از سوی دانشجویان بیان شده بود، اظهار کرد: ما نیز این شعار را صد در صد قبول داریم و همه باید تلاش کنیم که تحقق پیدا کند.

معاون اول دستگاه قضا خطاب به دانشجویان اظهار کرد: بسیاری از افراد در رسانه‌های مختلف و از تریبون‌های مختلف می‌گویند که در جمهوری اسلامی خفقان است و آزادی نیست. آیا چیز‌هایی که دوستان ما پشت تریبون گفتند و اعلام کردند که مستقیم نیز پخش می‌شود، بی‌انصافی نیست؟

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: اگر عدالت را شما اینگونه معنا می‌کنید که هر کسی هرچه می‌خواهد بگوید و تندترین حرف‌ها را بزند و بعد بگوید آزادی نیست، اگر این عدالت است، کسی که این حرف را می‌زند باید نسبت به تفسیر و ترجمه‌اش و برداشتش از عدالت از او سوال شود.

 

خبر در حال تکمیل است...

 

 

نظر شما