شناسهٔ خبر: 22947199 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار ایلام:

تقویت فرهنگ نماز سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگی دنیای استکبار است

ایلام-استاندار ایلام، تقویت باور به فرهنگ نماز را سدی محکم در برابر نفوذ فرهنگی دشمنان شرق و غرب دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در اجلاس استانی نماز در ایلام اظهار داشت: اهمیت و جایگاه برپایی نماز به حدی است پیامبر مکرم اسلام (ص) آنرا به عنوان ستون دین عنوان می کنند و نخستین چیزی که در روز قیامت از انسان سوال می شود، برپایی این فریضه واجب الهی است و اگر کسی این نماد عینی بندگی را بخوبی رعایت کرده باشد از سایر امور نیز نمره قبولی خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: فرهنگ نماز، مسلمانان را به ایستادگی در برابر ظلم و ستم و دستگیری از مظلوم دعوت می کند و همین روحیه است که مکتب اسلام و بویژه تشیع را در اقصی نقاط عالم در طول تاریخ زنده و پابرجا نگه داشته است.

استاندار ایلام اضافه کرد: امروزه با گسترش روزافزون شبکه های ارتباطی و فناوری های نوین این موضوع به ابزاری در دست کشورهای زر و زور برای گسترش فرهنگ منحط و فاسد خود تبدیل شده و هرچه در این میان به ریسمان محکم الهی که یکی از مهم ترین نشانه های آن برپایی نماز است، چنگ بزنیم، توانسته ایم این توطئه آنان را خنثی کنیم.

سلیمانی دشتکی یادآور شد: در این میان برپایی نماز به شکل جماعت جلوه و زیبایی خاص خود را دارد و مورد سفارش موکد ائمه اطهار (ع) است تا مسلمین در سایه وحدت و برادری بتوانند ضمن رفع مشکلات فرهنگ اسلامی را در جای جای جهان منعکس و معرفی کنند.

وی گفت: در این میان توجه به برگزاری نمازهای جماعت در بین نسل جوان و نوجوان از اهمیت بیشتری برخوردار است و خوسبختانه وزارت آموزش و پرورش نیز به این مسئله اهمیت ویژه ای داده و شاهد رونق این محافل در فضاهای آموزشی هستیم.

نظر شما