شناسهٔ خبر: 22946721 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

افزایش آلاینده های جوی در شهرهای صنعتی/ ورود سامانه بارشی به کشور

خبرگزاری شبستان: مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: طی سه روز آینده به دلیل پایداری جو و سکون نسبی هوا، انباشت تدریجی آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش بینی می شود.

صاحب‌خبر -

احد وظیفه، مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور گفت: طی سه روز آینده در اغلب مناطق کشور، آسمان صاف و آفتابی پیش بینی می شود.

وی با اشاره به پایداری جو و افزایش میزان آلاینده های جوی، افزود: طی سه روز آینده به دلیل پایداری جو و سکون نسبی هوا، انباشت تدریجی آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک، قزوین، تبریز و اصفهان پیش بینی می شود.

وی خاطرنشان کرد: از بعدازظهر دوشنبه با تقویت جریان های شمالی طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه در برخی مناطق استان های ساحلی دریای خزر و خراسان شمالی ابرناکی و بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه هوای سرد تا روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور ماندگار است، ادامه داد: از روز سه شنبه تا پایان هفته دمای هوا در شمال شرق بین 5 تا 7 درجه و در شمال کشور نیز بین 3 تا 5 درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

وظیفه یادآور شد: در روزهای سه شنبه و چهارشنبه به دلیل افزایش سرعت باد در شرق کشور، در برخی نقاط استان های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و یزد وقوع گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی افزود: از روز پنجشنبه با نفوذ سامانه بارشی جدید، بارندگی در دامنه های زاگرس مرکزی و برخی مناطق جنوب کشور آغاز شده است که روز جمعه گستره و شدت بارش ها افزایش می یابد.

وظیفه درباره وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان تهران برای روز سه شنبه صاف و همراه با غبار محلی پیش بینی می شود و دمای هوای تهران در این روز در سردترین زمان 1 درجه سانتیگراد و در گرم ترین ساعت 10 درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

نظر شما