شناسهٔ خبر: 22946458 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز برنامه همگام آموزش قرآن در 9 مسجد و حسینیه شهرک طالقانی ماهشهر+اعلام برنامه جلسات قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول مجمع قاریان و حافظان شهرک طالقانی ماهشهر گفت: با هماهنگی مربیان قرآن شهرک طالقانی تصمیم گرفتیم تمام مساجد، حسینیه‌ها و هیئات شهرک را در زمینه آموزش قرآن پوشش دهیم و در نقطه آغاز از روخوانی و روانخوانی قرآن شروع کردیم که پایه یادگیری قرآن است.

صاحب‌خبر -

محمود فاطمی‌فرد، مسئول مجمع قاریان و حافظان شهرک طالقانی ماهشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، از طرح ریزی یک برنامه آموزشی هماهنگ در تعدادی از مساجد و حسینیه‌های این شهرک با موضوع روخوانی و روانخوانی خبر داد و گفت: با هماهنگی مربیان وفعالان قرآنی شهرک طالقانی ماهشهر تصمیم گرفتیم جلساتی را به صورت هماهنگ در زمینه آموزش روخوانی قرآن کریم در حسینیه‌‌ها و مساجد این شهرک برگزار کنیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا با مربیان قرآن جلسه گرفتیم تا بتوانیم تمام مساجد، حسینیه‌ها و هیئات را در زمینه آموزش قرآن پوشش دهیم. در نقطه آغاز از روخوانی و روانخوانی قرآن شروع کردیم که پایه یادگیری قرآن است و با برنامه‌ریزی که انجام شد هر حسینیه و مسجد در ایام خاصی این جلسات آموزشی را برگزار می‌کند و مردم شهرک طالقانی می‌توانند از این جلسات در نزدیکی محل سکونت خود استفاده کنند.

این مربی قرآن با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر(ص) و اهمیت قرآن و عترت گفت: خدا را شکر کارهای خوبی در زمینه عترت انجام می‌شود؛ اما متأسفانه قرآن مهجور است و مردم در زمینه فراگیری نیازهای زیادی دارند؛ برای همین تصمیم گرفتیم با هماهنگی مساجد و مراکز فرهنگی به صورت همگام آموزش قرآن را شروع کنیم.

فاطمی‌فرد با اشاره به استقبال مساجد و مراکز فرهنگی از این حرکت قرآنی گفت: کتاب واحدی برای آموزش روخوانی و روانخوانی در این جلسات تعیین شده که همه هم‌قدم باشیم. این طرح ویژه آقایان است و ارائه آموزش‌های قرآنی در مساجد و حسینیه‌ها به بانوان در گام بعدی قرار دارد.

 مسئول مجمع قاریان شهرک طالقانی ماهشهر با بیان اینکه در کنار آموزش عمومی قرآن جلسات تخصصی نیز در شهرک برپا می‌شود، گفت: جلسات تخصصی صوت و لحن در دفتر امام جمعه شهرک طالقانی و جلسات حفظ در حسینیه انصارالحسین(ع) برگزار می‌شود.

وی گفت: برنامه آموزش عمومی قرآن در مساجد و حسینیه‌ها به این ترتیب برنامه ریزی شده است:

مسجد علی ابن بی طالب(ع): شنبه، دوشنبه و چهارشنبه

 مسجد جوادالائمه(ع): شنبه، یکشنبه و چهارشنبه

مسجد فاطمه الزهرا(س): یک شنبه و سه شنبه

مسجد صاحب الزمان(عج): پنج شنبه و جمعه

مسجد کریم اهل بیت(ع): چهارشنبه‌ها

حسینیه انصار الحسین(ع): سه شنبه‌ها

حسینیه اباعبدالله(ع): پنج شنبه‌ها

مسجد الزهرا(س): پنج شنبه و جمعه

مسجد سادات: هر شب

جلسه تخصصی صوت و لحن: سه شنبه شب‌ها ساعت 20 در دفتر امام جمعه شهرک طالقانی

جلسه تخصصی حفظ: پنج شنبه‌ها، ساعت 20 در حسینیه انصار الحسین(ع)

گفتنی است، زمان برگزاری کلاس‌ها: بعد از نماز مغرب و عشاء

گفتنی است، عبدالعالی آلبوغبیش،‌ عبدالرحمان غبیشاوی، محمود فاطمی‌فرد، ایاد آلبوغبیش، احمد آلبوغبیش، حمزه آلبوغبیش،‌ سید مرزوق هاشمی، حجت‌الاسلام مصطفی مطوری، مصطفی حیدری و حسن دریساوی مربی‌گری این جلسات قرآنی را به عهده خواهند داشت.

iqnakhouzestan@

نظر شما