شناسهٔ خبر: 22946058 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

توسعه بخش شیلات مازندران با فرآوری آبزیان

فعالیت ۱۰ واحد کنسرو سازی آبزیان به ظرفیت ۱۲۰ میلیون قوطی سبب توسعه بخش شیلات استان مازندران شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیرکل شیلات مازندران گفت:  توسعه واحد‌های فرآوری درحوزه فیله و بسته بندی، کنسرو سازی و خوراک آبزیان سبب ایجاد ارزش افزوده، ماندگاری آبزیان و دسترسی به مناطق مختلف و صادرات فراهم خواهد شد.

وی افزود: ۴ واحد فعال درحوزه فیله و بسته بندی انواع آبزیان دراستان فعالیت می‌کند که ظرفیت ۶ هزار تن فیله و بسته بندی را دارا است.

رستمی تعداد ۱۰ واحد کنسرو سازی به ظرفیت ۱۲۰ میلیون قوطی دراستان فعال بوده و دو واحد خوراک اکسترودرآبزیان با ظرفیت تولید ۴۶ هزار تن دراین استان مشغول فعالیت است که محصولات این واحد‌ها علاوه بر تأمین بخشی از بازار داخل به کشور‌های مختلف هم صادر می‌شود.

مدیرکل شیلات مازندران گفت: بیش از ۹۵ هزارتن انواع آبزیان دریایی و پرورشی دراستان تولید می‌شود که بخشی از آن دراستان و مازاد آن به سایر استان‌ها و کشور ها‌ی مختلف صادرمی شود.

وی با بیان اینکه مازندران دارای شرایط مناسب برای آبزی پروری به ویژه پرورش ماهیان سردآبی است گفت: از این میزان ۳۰ درصد ماهیان سردآبی قزل آلای استان مازندران در منطقه دو و سه هزار تنکابن تولید می‌شود.

وی افزود: ۳۰۱ مزرعه (۹۰ مزرعه کوهستانی با تولید ۹۹۹۰ تن و ۲۱۱  مزرعه دو منظوره با آب چاه با تولید ۵۴۳۷ تن) پارسال در استان مازندران در مدار تولید بودند.

پرویز گلپور رﺋیس اداره فنی و عمرانی اداره کل شیلات مازندران گفت: با توجه به استقبال خوب و گسترده سرمایه گذاران پیش بینی می‌شود که درسال ۱۳۹۶ با استقرار ۱۰۰ قفس شاهد تولید ۳۵۰۰ تنی ماهی در قفس‌های دریایی باشیم.

وی با بیان اینکه توسعه پرورش ماهی در قفس‌های دریایی در استان مازندران از سال ۱۳۸۹ آغاز شد، افزود: هم اکنون یکی از اولویت‌ها و طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی استان است.

انتهای پیام/آ

افزایش تولید و فرآوری آبزیان در مازندران

نظر شما