شناسهٔ خبر: 22945736 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

آیت الله محمدی ری شهری:

علم بدون معنویت نابود کننده انسانیت است

خبرگزاری شبستان:نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علم باید در کنار عمل و در خدمت معنویت باشد، گفت: علم بدون معنویت در خدمت پول و نابود کننده انسانیت است.

صاحب‌خبر -

به گزراش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در دیداری صمیمی با نخبگان مدال آور المپیاد ریاضی فیزیک «کانون دانش پژوهان نخبه» که در دفتر تولیت آستان برگزار شد، گفت: نخبه پروری علمی باید در کنار نخبه پروری عملی قرار گیرد تا بر نظام تاثیر مطلوب داشته باشد.

وی افزود: علم باید به نفع انسانیت تمام شود نه اینکه دشمنان از آن به برای نابودی بشر بهره ببرند.

آیت الله محمدی ری شهری با تاکید بر اینکه نتیجه علم بدون معنویت بردگی است، ابراز کرد:  عمده مشکلات جوامع بشری از علم بدون معنویت است طبق صریح روایات؛ علم قدرت است اگر کسی به قدرت علمی رسید، قدرت تهاجمی پیدا می‌کند و اگر به این قدرت دست نیافت مورد هجوم قرار خواهد گرفت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: متاسفانه امروز هجمه‌های علمی دشمن نسبت به ما بسیار است و در حال حاضر آنان با علم بدون معنویت به کل دنیا هجوم آورده‌اند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه علم باید در کنار عمل و در خدمت معنویت باشد، اضافه کرد: علم بدون معنویت در خدمت پول و نابود کننده انسانیت است.

این مفسر قرآن کریم کادرسازی علمی را برای جامعه بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: امروز نفوذ و ورود طلاب و روحانیون به دانشگاه‌ها با عنوان استاد دانشگاه بسیار لازم و ضروری است در این صورت این که ما شاهد تاثیر مطلوب این اقدام خواهیم بود و شاید این اقدام زمینه ایجاد دانشگاه اسلامی را فراهم آورد.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما