شناسهٔ خبر: 22945225 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مقام مسئول در UNODC

رشد ۷۸ درصدی میزان کشت گیاهان موادمخدر در افغانستان

خبرگزاری شبستان:مقام مسئول در UNODC از رشد ۷۸ درصدی میزان کشت گیاهان موادمخدر در افغانستان در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبستان، ماری ماری آن منیر ، هماهنگ‌کننده میثاق آمار پاریس از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد امروز در اجلاس گروه کاری میثاق پاریس پیرامون همکاری های بین مرزی تهران- جمهوری اسلامی ایران گفت: ابتکار میثاق اروپا در سال 2003 در پاریس بوده است و در چارچوب آن اقداماتی مانند پیشگیری از پیش سازهای موادمخدر و روانگردان، کاهش میزان تولید موادمخدر، مقابله با آن  و افزایش مشارکت بین کشورها می بایست صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف میثاق پاریس جلوگیری از کشت مواد مخدر در افغانستان است، افزود: این میثاق مشارکت بین کشورهای دنیا است و نشاندهنده اقداماتی است که در مسیر مبارزه با مواد مخدر صورت می گیرد.

 

هماهنگ‌کننده میثاق آمار پاریس از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با بیان اینکه میثاق پاریس به دنبال مبارزه چندبعدی علیه مواد مخدر است، تصریح کرد: باند هایی در دنیا وجود دارند که در فراتر از مرزها فعالیت می کنند و جرایم سازمان یافته ای مانند پولشویی و تهدیدات امنیتی و سلامتی برای جامعه ایجاد می کند

 

وی اظهار کرد: سازمان ملل متحد هم تاکید بر اهمیت همکاری های منطقه ای و بین‌المللی کرده است. اکنون پیوند بین قاچاق موادمخدر و تروریسم وجود دارد که اینها هم مشکل ساز است.
 

 

هماهنگ‌کننده میثاق آمار پاریس از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد با اشاره به شکل گیری تروریسم بین المللی بیان کرد: همچنین سازمان ملل متحد تاکید بر همکاری بین مرزی کرده و توصیه هایی نیز برای کمک به ایجاد ثبات در مسیر عبور مواد مخدر ،ثبات و کاهش موادمخدر کرده است.
 

 

ماری با بیان اینکه چهارچوب میثاق پاریس یک مکاتبه جدید برای همکاری های بین‌المللی است، گفت: همکاری های بین المللی پیشرفت های قابل توجهی را داشتند و به ایجاد یک رابطه خوب بین شرکا کمک کردند. اما باید به شرکای مختلف در این زمینه کمک شود تا ارتباط بیشتری داشته باشند و بتوانیم به اهداف این میثاق برسیم.

 

مقام مسئول در UNODC با اشاره به برگزاری دو روزه اجلاس گروه کاری میثاق پاریس پیرامون همکاری های بین مرزی تهران- جمهوری اسلامی ایران افزود: در این دو روز  مطالبی در خصوص همکاری و تبادل اطلاعات مطرح خواهد شد. امیدواریم بتوانیم توصیه های عملی در این دو روز داشته باشیم، توصیه هایی که در سال 2018 اجرایی شود.

 

ماری از رشد 78 درصدی میزان کشت گیاهان موادمخدر در افغانستان در سال 2017 نسبت به سال  گذشته خبر داد.

 

هماهنگ‌کننده میثاق آمار پاریس از دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد  گفت:در جلسه آینده میثاق پاریس در سال 2018 موضوعات مربوط به میثاق هم مطرح خواهد شد. امیدواریم در این نشست بحث و تبادل نظر درباره مبارزه با موادمخدر و راهکارهای جلوگیری از ترانزیت موادمخدر به اروپا صورت گیرد.
 

نظر شما