شناسهٔ خبر: 22943565 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

درخشش گروه «منتظران» مریانج در جشنواره ترنم آسمانی

خبرگزاری شبستان: گروه سرود و همخوانی «منتظران» از کانون فرهنگی و هنری منتظران نور شهر مریانج موفق به کسب مقاوم دوم بخش «مدافعان حرم» در دومین جشنواره ترنم آسمانی شده است.

صاحب‌خبر -

احمد یاری، سرپرست گروه سرود و همخوانی منتظران شهر مریانج به خبرنگار خبرگزاری شبستان در همدان گفت: تاریخچه‌ فعالیت گروه به دو دهه پیش بر می‌گردد که در زمینه‌ همخوانی قرآن کریم، تواشیح و سرود تولیداتی داشته‌ایم که از سال 1390 گروه به صورت سازماندهی شده تشکیل شد و پس از گذشت دو سال از تاریخ تأسیس، فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد.

 

وی افزود: گروه همخوانی منتظران به عنوان یک گروه بین المللی، بارها در برنامه های مختلف بین المللی اجرا داشته و اثراتی با زبان های انگلیسی، عربی و ترکی تولید کرده است.

 

وی با بیان اینکه تولیدات گروه نیز جهت اکران و استفاده به کشورهایی مانند کانادا و هندوستان ارسال شده است، تصریح کرد: گروه منتظران یک گروه اجرایی، مستقل است که به تأمین نیازهای جامعه می اندیشد چرا که شرکت در یک مسابقه توان فکری و جسمی گروه را به خود منعطف می کند و از فراگیری و تأثیرگذاری آن در جامعه باز می ماند.

 

یاری با بیان اینکه تولیدات این گروه، موسیقیایی بوده و در زمره تواشیح نیست، ابراز داشت: تواشیح بدون موسیقی و از متون عربی بهره می گیرد و بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی جامعه نیاز به سرود دارد که اقشار مختلف بتوانند زمزمه کنند.

 

سرپرست گروه سرود و همخوانی منتظران شهر مریانج خاطرنشان کرد: این گروه در دومین جشنواره آواها و نغمات دینی آیات «ترنم آسمانی» شهر تبریز در بخش تولیدات استودیویی با موضوع «مدافعان حرم» از بین 250 اثر ارسالی مقام دوم را کسب کرده است.

 

وی گفت: اثر ارسالی گروه با نام «پرستوهای حرم» با سرایندگی پیمان طالبی، آهنگسازی علی نیک پی، تنظیم ایمان تیموریان و صدابرداری حسن صفری بوده است.

 

وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته گروه سرود و همخوانی منتظران در بخش اجرای زنده جشنواره آواها و نغمه های آسمانی در بین هفت گروه برتر کشور قرار گرفت و تک خوان گروه نیز عنوان تک خوان برتر کشور را به خود اختصاص داد.

 

یاری بیان کرد: خدا رو شکرگزاریم که اجرای گروه به صورت ویژه مورد توجه وزرا، مقامات کشوری، استانی و ائمه جمعه، روحانیت و مردم واقع گرفته است و همیشه عنایت خداوند و ائمه معصومین را همراه خود حس کرده ایم.

 

نظر شما