شناسهٔ خبر: 22942909 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت عنوان کرد

مجلات نامعتبر بین المللی که با ۲۰۰ دلار مقاله منتشر می‌کنند

R1014143/P1014142/S2,24,1313/CT47 / R1014143/P1014142/S2,24,1313/CT11

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به تخلفات مجلات نامعتبر در دنیا که در کشورهای آمریکا، چین و هند فعالیت می‌کنند، پرداخت و گفت: متاسفانه این مجلات نامعتبر از افراد برای چاپ هر مقاله ۲۰۰ دلار دریافت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری تسنیم، رضا ملک زاده در نشست خبری خود با اصحاب درباره فعالیت‌های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت به مجلات نامعتبر که برای دانشگاهیان و پزشکان مشکلات زیادی ایجاد کرده است، اظهار داشت: افرادی که مجلات و پایگاههای جعلی را در آمریکا و چین راه می‌اندازند به دنبال پول هستند.

وی با اشاره به اینکه مقالاتی که در این پایگاهها و مجلات نامعتبر منتشر شود به نام مجله‌های معتبر شناخته می شود و متاسفانه از افراد برای شماره چاپ مقالات 200 دلار دریافت می‌کنند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با پرداختن به کشورهای که پایگاههای نامعتبر فعالیت می‌کنند به کشورهای آمریکا، چین، هند و چند کشور اروپایی اشاره کرد و گفت: متاسفانه برخی شرکت های هم در ایران وجود دارند که با این مجلات نامعتبر کار می‌کنند.

ملک زاده عنوان کرد: متاسفانه حتی کنگره‌های غیرعلمی نیز در دنیا برگزار می‌شود که با اطلاع رسانی توانستیم به اطلاع دانشگاهیان بدهیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: هم اکنون نام بیش از دو هزار مجله در پایگاه اطلاع رسانی مجلات نامعتبر وزارت بهداشت بارگذاری شده است و هر روز نیز این لیست بیشتر می‌شود و ما نیز این لیست ها را به روز می‌کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما