شناسهٔ خبر: 22941537 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

همراهیِ ارزش های اخلاقی با مسائل پژوهشی در زیرساخت های علمی جامعه اثرگذار است

خبرگزاری شبستان: دبیرعلمی همایش ملی «پژوهش های قرآنی» اظهار داشت: اگر محققان و پژوهشگران ارزش‌هاي خوب و پسنديده اخلاقي را با مسائل پژوهشي همراه کنند؛ در زير ساخت‌هاي علمي جامعه اثرات و نتايج مثبت و هميشگي خواهند داشت.

صاحب‌خبر -

محمد کرمی نیا، دبیرعلمی همایش ملی «پژوهش های قرآنی» در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان با اشاره به آخرین مهلت ارسال مقاله به این همایش که ۳۰ آذر جاری است؛ افزود: تاکنون ۱۸۹ مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که ۸۰درصد مقالات را اساتید، ۱۰ درصد را مقاطع دکتری و کارشنایی ارشد و  ۱۰ درصد را هم مقطع کارشناسی ارسال کردند.

 

وی با بیان اینکه بدون شک تحقيق و پژوهش علمي دراسلام اهميت بسيار فراواني دارد؛ گفت: واضح است که افکار، انديشه‌ها و آثار محققان و پژوهشگران هر جامعه زير ساخت‌هاي علمي آن جامعه را تشکيل داده، بناهاي علمي و نتايج عملي و تجربي فراواني به همراه دارد.

 

 

کرمی نیا اظهار داشت: از اين رو، اگر محققان و پژوهشگران ارزش‌هاي خوب و پسنديده اخلاقي را با مسائل پژوهشي همراه کنند؛ در زير ساخت‌هاي علمي جامعه اثرات و نتايج مثبت و هميشگي خواهند داشت و اگر خداي ناکرده با امور غير ارزشي و غير اخلاقي همراه شوند؛ نتايج منفي و ناپسند به دنبال خواهند داشت.

 

وی افزود: اخیراً به همت همایش ملی پژوهش های قرآنی و معاونت محترم پژوهش سفیران هدایت امام خامنه ای مدظله کارگاه مقاله نویسی در حوزه پژوهش های قرآنی در دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم قم، دانشکده معارف و تفسیر قرآن برگزار شد.

 

 

کرمی نیا ادامه داد: حجت الاسلام و المسلمین رحمن عشریه، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و مصطفی کورکور کشلی، رییس همایش پژوهش های قرآنی، به اهمیت پژوهش و تحقیق در حوزه علوم قرآن و حدیث پرداختند.

 

 

 

 

 

 

نظر شما