شناسهٔ خبر: 22938375 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

بغضی که برای عبوراصلاح‌طلبان از روحانی شکست!

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، «آن طرفی‌ها که هر روز برای خاتمی بحران ایجاد می‌کردند، عده‌ای هم این طرف تحملشان لبریز شده بود و می‌گفتند باید از خاتمی عبور کنیم. خب عبور کردیم نتیجه‌اش چه شد؟ نتیجه‌اش شد احمدی‌نژاد»!

*توییت کنایه‌آمیز حضرتی به ماجرای مهم «عبور اصلاح‌طلبان از روحانی» مربوط است که به تازگی شاهد تصاعد دود از آتشفشان آن هستیم.

مقوله‌ای که از یکسال قبل مورد رصد برخی محافل تحلیلی قرار گرفته بود و آنها کراراً در رسانه‌ها هشدار دادند که چپ‌ها خواب‌های شومی را برای رئیس‌جمهور روحانی دیده‌اند و در صورت رأی‌آوری او، تبدیل به منتقدان شماره یک روحانی خواهند شد.

تحلیل‌ها می‌گفت که اصلاح‌طلبان قصد دارند تمام گذشته مشترک خود با روحانی را پاک کنند و در نظرگاه مردم تبدیل به منتقدانی شوند که از روز اول هم با رئیس‌جمهور نبوده‌اند و هیچ موافقتی هم با کارهای او و از جمله «برجام» نداشته‌اند.

اکنون آن روز رسیده است و اگرچه کسانی از خواص و رسانه‌های کشور هنوز متوجه این ماجرا نشده‌اند اما حقیقت این است که آش قضیه آنقدر شور شده است که الیاس حضرتی نیز مجبور است در یک توییت کنایه آمیز، سران ستاد جریان سیاسی خاص را درباره پروژه عبور از روحانی و طلاق سیاسی از او ملامت کند!

قابل توجه آنکه بهزاد نبوی، از چهره‌های ستادی جریان خاص نیز به تازگی منکر وجود هرگونه ائتلاف و توافقی میان اصلاح‌طلبان و روحانی شد!

رخدادی که در کنار آن می‌توان به اعلام رمضان‌زاده مبنی بر اینکه «من منتقد روحانی بوده‌ام»![2] اعلام مرتضی حاجی و دیگران مبنی بر اینکه «مسئولیت عملکرد روحانی با اصلاح‌طلبان نیست»[3] و اشاره‌های اصلاح‌طلبان به بی‌دستاوردی برجام[4] نیز اشاره کرد.
گفتنیست، در کنار توییت کنایه‌آمیز حضرتی درباره پروژه عبور از روحانی، روزنامه اصلاح‌طلب شرق نیز در شماره یکشنبه گذشته خود از تیتر اول «مردم از امید عبور خواهند کرد؟» استفاده کرده است.
تیتری که اگرچه در متن گزارش آن به احتمال گذار مردم از «فراکسیون امید» به دلیل عملکرد آن صحبت شده است اما حذف کلمه فراکسیون از تیتر اصلی، برای تداعی شدن دولت و شخص رئیس‌جمهور روحانی در ذهن مخاطبان صورت گرفته است.

جالب آنکه شرق در روتیتر خود نیز عبارت «ابراز نگرانی اصلاح‌طلبان از معطل ماندن مطالبات» را به کار برده و این در حالیست که نه رئیس‌جمهور روحانی و نه فراکسیون امید نسبت به دوران پیشاانتخابات خود هیچ تغییری نکرده‌اند و مسئله مطالبات فی‌الواقع یک بهانه برای عبور از روحانی است.

لازم به ذکر است که پروژه عبور از روحانی در میان اصلاح‌طلبان، مخالفان دیگری غیر از حضرتی هم دارد.[5] اما به نظر می‌رسد صدای آنها در هژمونی ستاد جریان سیاسی خاص گم شود و جریان چپ صراحتا پا به عرصه عبور از روحانی و فرار از پذیرش مسئولیت عملکرد او بگذارد.

گزاره‌ای که محافل تحلیلی معتقدند دشوار است و تنها در صورت فراموشکاری مردم و تکرار رخدادهای شبیه به صدر اسلام رخ خواهد داد.

منبع:مشرق

نظر شما