شناسهٔ خبر: 22935983 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

به مناسبت روز دانشجو؛

با حضور مسئولین استانی نمایشگاه کارآفرینی

صاحب‌خبر - و مهارت مرکز هتلداری ساری برگزار شد
به گزارش خبرنگار ابتکار- ساری ، نمایشگاه کارآفرینی و مهارت با هدف نمایش هنر ایرانی و همچنین صنایع دستی و سنتی مازنی با حضور مسئولین استانی ، نمایندگان مجلس و مدیران شهرستان ها در استان مازندران برگزار شد. سعید میرزایی رئیس دانشگاه مرکز علمی کاربردی هتلدری شهرستان ساری در نمایشگاه کار آفرینی و مهارت که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد بیان کرد: مهارت یک رکن اساسی در زندگی هر شخص است و با آموزش آن می توان آینده را تضمین کرد. وی افزود: در مرکز هتلداری ساری مهارت های گوناگونی به دانشجویان در رشته های مختلف تحصیلی آموزش داده می شود و این مرکز آینده شغلی هر کارآموز را تضمین خواهد کرد.
میرزایی در ادامه گفت: در این نمایشگاه 64 قرفه که شامل ( قرفه کشاورزی – صنایع دستی –صنایع غذایی – عکاسی – بیمه – کتاب ) است.
وی اذعان کرد: دانشجویان علاوه بر تحصیلات آکادمیک باید مهارت را آموزش ببینند و افرادی که مهارت یاد می گیرند یک زندگی کریمانه خواهند داشت .
گفتنی است عبدالله رضیان نماینده مجلس شهرستان قائمشهر در بازدید میدانی ار نمایشگاه بیان داشت: یک ضعف بسیار جدی در کشور ما در خصوص حمایت از صنایع دستی وجود دارد. وی افزود: با توجه به بیکاری در کشور حداقل شغل بر حسب کارشناسی باید مورد بررسی قرار بگیرد و صنایع دستی حمایت شود تا در این زمینه افزایش شغل را رایج کنیم تا شاغلین صنایع دستی بتوانند در بحث بازار داخلی و حتی خارجی گردشگرهایی که به کشور ما می آیند محصولات خود را به نمایش بگذارند.
وی در خصوص ظرفیت بالای صنایع دستی اذعان کرد: این امر ظرفیت بسیار بالایی را در اشتغال ایجاد خواهد کرد ، حتی این افراد می توانند بصورت خانگی خارج از کارگاه فعالیت نمایند.
رضیان تسریح کرد: برای تشخیص نقاط قوت و ضعف باید اینطور نمایشگاها برپا شود تا بتوان با رفع نقاط ضعف این مشاغل را ارتقاء دهیم .
گفتنی است رضا گرزین مدیر کل فنی و حرفه ای استان مازندران ضمن تبریک روز دانشجودر بازدید از نمایشگاه بیان داشت: این وظیفه ما است تا رشته ها و عملکرد آنها ر ا به نمایش بگذاریم و از دل تمام این رشته ها چندین حرفه را استخراج کنیم.
وی افزود: هدف ما ایجاد حرفه های جدید است که در سالهای اخیر به نمایش گذاشته شده اند و در واقع اول در بازار شناسایی و بعد به دانشجویان و کارآموزان آموزش می دهیم. گرزین ادامه داد: در هر کدام از این حرفه ها هزاران شغل وجود دارد فقط کافیست با شناسایی درست آنها را عملی کرد.وی افزود: دوستان باید از حالت مدرک گرایی به سمت مهارت گرایی روی آورند و به خود قابلیت و شایستگی دهند تا در جامعه مورد تاثیر واقع شوند.
مدیر کل فنی و حرفه استان مازندران در پایان گفت: این کارآموزان به علت مشکلات مالی نیاز به وام های کم بهره دارند و صندوق کارآفرینی امید باید این تسحیلات را دراختیار این عزیزان قرار دهد و نمایندگان مجلس هم با حضور در این نمایشگاه قول مساعدت به کارآموزان را داده اند.

نظر شما