شناسهٔ خبر: 22934582 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

پرسپولیس فاصله با مدعیان را بیشتر می کند

صاحب‌خبر -
 

در دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر، صنعت نفت آبادان مهمان پرسپولیس است.
به گزارش ایسنا، تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در تنها دیدار معوقه از نیم فصل نخست لیگ هفدهم، امروز ساعت ۱۶ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود. این دیدار که از دیدارهای هفته هشتم است به دلیل حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و دیدار مقابل الهلال عربستان به تعویق افتاد.
شاگردان فراز کمالوند در تیم صنعت نفت آبادان در حالی برای حضور در این بازی به تهران آمدند که هفته گذشته دست به اعتصاب زده بودند تا برگزاری این دیدار در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. با این حال اعتصاب صنعت نفتی‌ها پریروز شکست تا حضورشان در این دیدار قطعی شود.
فراز کمالوند در این دیدار امید به درخشش سه بازیکن خارجی‌اش که در این فصل درخشش زیادی داشتند، دارد. کرار جاسم، لوسیانو پریرا و اگوستو سزار روی هم رفته ۱۲ گل برای طلایی‌پوشان آبادان گل‌زنی کرده‌اند. در تیم پرسپولیس علی‌ علیپور با هشت گل به همراه محمد قاضی بهترین گل‌زن لیگ هفدهم و محسن مسلمان با هفت پاس گل بهترین گل‌ساز لیگ هستند. هر دو تیم در این دیدار بدون محروم و مصدوم به میدان می‌آیند.
صنعت نفت آبادان در آخرین دیدارش توانست درشهر آورد خوزستان، با یک گل از سد استقلال خوزستان عبور کند. پرسپولیس هم با همین نتیجه در خانه سپیدرود به برتری رسید. در حال حاضر پرسپولیس با ۳۳ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و می‌تواند با پیروزی یا تساوی در این دیدار اختلافش با پارس جنوبی که در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد به پنج یا هفت امتیاز افزایش دهد تا مقتدرانه قهرمان نیم فصل نخست لیگ برتر شود.
صنعت نفت هم با ۲۱ امتیاز در رده ششم قرار دارد و این شانس را دارد تا با پیروزی مقابل پرسپولیس یک رده در جدول رده‌بندی صعود کند.
توافق شفاهی برانکوبرای تمدید قراردادباپرسپولیس
همچنین برانکو ایوانکوویچ بعد از نشست خبری بازی صنعت نفت به باشگاه پرسپولیس رفت تا در مورد تمدید قراردادش با مدیرعامل مذاکره کند. برانکو بعد از این جلسه به خبرنگاران گفت:‌ در مورد همه موضوعات صحبت کردیم و درباره وظایف باشگاه در قبال من و همچنین وظایف من در قبال باشگاه گفتگو شد. همچنین به وضع بازیکنانی که قراردادشان رو به اتمام است اشاره شد. بحث اصلی در مورد تمدید قرارداد بود و هر دو طرف به تمدید تمایل داریم.
او افزود: فقط روی جزئیات بحث کردیم و فکر می‌کنم مشکلی پیش نیاید. فقط همه چیز باید شفاف شود و سپس امضا کنیم.
برانکو در پاسخ به این پرسش که آیا دستیارانش هم تمدید خواهند کرد یا نه، گفت: این موضوع را هم باید در طی این هفته مشخص کنیم. مسائلی وجود دارد که بعد از بازی با نفت آبادان مشخص خواهد شد اما این مسائل، مشکل نیستند.
سرمربی پرسپولیس همچنین درباره پیشنهاد باشگاه عربستانی به او بیان کرد: پرسپولیس همیشه اولویت من است.
با حکم فیفا کسر۶ امتیاز از تیم پدیده اجرا شد
کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد، با حکم فدراسیون جهانی فوتبال به دلیل اینکه تیم پدیده خراسان مطالبات بازیکن خارجی خود را پرداخت نکرد، کسر شش امتیاز از این تیم به صورت رسمی در لیگ هفدهم اجرا شد.
سازمان لیگ فوتبال ایران فوتبال دیروز اعلام کرد که ملزم به اجرای این رای ‏است و به این ترتیب شش امتیاز از پدیده کسر و این حکم در جدول رده بندی لیگ برتر در فصل ۹۷-۹۶ اعمال شد.
به این ترتیب تیم فوتبال پدیده که پیش از اعمال این رای با ۲۴ امتیاز در جایگاه پنجم جدول رده بندی قرار داشت، به جایگاه دهم سقوط کرد و استقلال تهران هم با یک پله صعود در جایگاه هفتم قرار گرفت.
«زوران کنزویچ» بازیکن اهل صربستان و مونته‌نگروو مسبب این حکم است که در لیگ پانزدهم با عضویت در پدیده مشهد حضور در فوتبال ایران را تجربه کرد. پدیده در آن سال با هدایت «علیرضا مرزبان» و «توماس هسلر» به یکی از جذابیت های لیگ تبدیل شده بود.
لیگ برتر هفتم اردیبهشت به پایان می رسد
کمیته مسابقات برنامه نیم فصل دوم مسابقات لیگ برتر فوتبال در فصل ۹۷-۹۶‏ را اعلام کرد.
به گزارش سازمان لیگ فوتبال ایران، طبق این برنامه شهر آورد سرخابی ها در هفته بیست وپنجم درروزپنج شنبه ۱۰ اسفند برگزار می شود و مسابقات لیگ هفدهم در هفتم اردیبهشت به پایان خواهد رسید .نیم فصل دوم (هفته شانزدهم ) هم از روز اول دی آغاز می شود.
هفته شانزدهم: گرامی‌داشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)‏:
جمعه اول دی ۹۶‏
پدیده خراسان – پیکان تهران – ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت ۱۴‏
ذوب آهن اصفهان – سیاه‌جامگان مشهد – ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت ۱۴:۳۰‏
سایپا تهران- فولاد مبارکه سپاهان – ورزشگاه پاس قوامین- ساعت ۱۶:۲۰‏
سپیدرود رشت – نفت تهران – ورزشگاه سردار جنگل- ساعت ۱۴:۳۰‏
یکشنبه ۳ دی ماه ۹۶‏
تراکتورسازی تبریز- استقلال خوزستان – ورزشگاه یادگار امام تبریز- ساعت ۱۴:۳۰‏
پارس جنوبی جم- گسترش فولاد – ورزشگاه تختی جم بوشهر – ساعت ۱۶:۳۰ ‏
فولاد خوزستان- پرسپولیس – ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت ۱۷:۳۰‏
استقلال تهران- صنعت نفت آبادان – ورزشگاه آزادی تهران- ساعت ۱۵‏

برچسب‌ها:

نظر شما