شناسهٔ خبر: 22934366 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ورود ارتش سوریه به استان ادلب برای نخستین بار پس از 3 سال

نیروهای ارتش سوریه ظهر امروز یکشنبه به مواضع جبهه النصره در شهرک های« ام ترکیه» و «الظافریه» در استان ادلب حمله کردند.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش برای نخستین بار  پس از بیش از 3 سال وارد استان «ادلب» شدند و در بخش جنوب شرقی این استان با گروه تروریستی «جبهه النصره» و گروه های همپیمان آن  درگیر شدند.

یک منبع میدانی که در کنار نیروهای دولتی می جنگد به خبرگزاری آلمان گفت که نیروهای دولتی سوریه ظهر امروز یکشنبه به مواضع جبهه النصره در شهرک های« ام ترکیه» و «الظافریه» در استان ادلب حمله کردند.

این منبع افزود که نیروهای مهاجم هنوز به طور کامل این دو شهرک را به کنترل خود در نیاوردند و درگیری های شدید با عناصر جبهه النصره که در ورودی های دو شهرک استحکامات ایجاد کردند، ادامه دارد.

این منبع نظامی میدانی افزود که گروه جبهه النصره برای مقابله با حمله ارتش سوریه از آتشباری سنگین و خودروهای بمب گذاری شده استفاده کرده است.

در همین حال، این منبع پیشروی بیشتر ارتش و همپیمانانش در ریف شرقی استان« حماه» و بیرون کردن عناصر جبهه النصره را پس از رسیدن نیروهای تقویتی از استان «دیرالزور» به این جبهه را پیش بینی کرد.

در همین زمینه برخی منابع رسانه ای نزدیک به ارتش سوریه گفتند که مقدمات برای انتقال صدها نیرو و زره پوش از دیرالزور به فرماندهی سرتیپ« سهیل الحسن» معروف به «النمر» برای فرماندهی عملیات نظامی نیروهای ارتش در ریف حماه در جریان است.

 در تحولی دیگر، خبرنگار العالم در سوریه گزارش داد که ارتش سوریه و متحدانش در محور مقاومت حدود 2000 کیلومتر مربع در ریف جنوب شرقی دیرالزور را پس از پاک سازی آن از تروریستهای داعش آزاد کردند.

ارتش سوریه ومتحدانش مناطق گسترده ای از روستای «الصالحیه» تا «المعیزیله» و سد المعیزیله تا ایستگاه دوم به سمت شرق تا شهر «البوکمال» در ریف جنوب شرقی دیرالزور را آزاد کردند.

نیروهای سوریه روز گذشته از مواضعشان در ایستگاه دوم به سمت شمال، 18 کیلومتر پیشروی کردند.

ارتش سوریه و متحدانش به عملیات خود در حومه شمال شرقی حماه ادامه می دهند و پس از درگیری با تروریستهای النصره و گروههای وابسته به آن، روستای "بلیل" و نیز "ام خزیم" در غرب روستای "قصر العلی" را تحت کنترل درآوردند.

 

 

نظر شما