شناسهٔ خبر: 22933215 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات :

شورای راهبردی مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) دانشگاه آزاد تشکیل شد

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: شورای راهبردی مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) با حضور جمعی از صاحب‌نظران حوزه فرهنگ اسلامی، برای ارتقای سطح فعالیت‌های دینی در واحد علوم و تحقیقات و با محوریت مسجد، راه‌اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر افزود: مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) و مسجد امام علی (ع) واحد علوم و تحقیقات با مشارکت بدنه دانشگاهی به ویژه دانشجویان، محور فعالیت‌های دینی این مجموعه علمی خواهد بود.
رئیس مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) ضمن تاکید بر نقش کلیدی و مرجع دانشگاهیان در فرهنگ‌سازی و تبیین اخلاق اسلامی در جامعه، به یادآوری آموزه‌های دینی مبنی بر نقش محوری مسجد در فعالیت‌های فرهنگی پرداخت و گفت: با مشارکت فراگیر اساتید، دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات، مسجد امام علی(ع) و مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) به عنوان یک جبهه فرهنگی، نقش خود را در تعمیق باورهای دینی و نهادینه کردن اخلاق ایفا خواهد کرد.
وی نیل به مراتب شایسته در عرصه فرهنگی را مستلزم توجه ویژه به نقش محوری مسجد برای مقابله با تهاجم فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: برای مقابله با جنگ نرم دشمن، باید جهاد اکبر و جهاد کبیر کرد و خط مقدم جبهه جهاد اکبر و جهاد کبیر، مسجد است.
معاون واحد علوم و تحقیقات با اعلام آمادگی نسبت به بهره‌گیری از نظرات صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی برای هر چه غنی‌تر شدن برنامه‌های فرهنگی و دینی در فضای دانشگاه، ابراز امیدواری کرد سیاستگذاری صورت گرفته در عرصه فعالیت‌های دینی در این واحد دانشگاهی، در صحنه عمل نیز اثرگذاری شایسته داشته باشد.
واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد که سابقه فعالیت آن به آبان ماه سال ۱۳۶۳ بر می گردد اکنون دارای ۱۸ دانشکده و ۴ مرکز تحقیقاتی، آزمایشگاهی با بیش از ۳۴۴ رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکتری است.
دانشجویان و محققان این واحد دانشگاهی در دانشکده های فنی و مهندسی، ‌مهندسی مواد، علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم انسانی و اجتماعی، زبان و ادبیات، الهیات و فلسفه، علوم و فنون دریایی، مدیریت و اقتصاد، ‌دامپزشکی، محیط زیست و انرژی، علوم و مهندسی صنایع غذایی، مهندسی پزشکی، حقوق و علوم سیاسی، هنر و معماری، مهندسی نفت، مرکز تحقیقات فیزیک، پژوهشکده مهندسی محیط زیست و فناوری، مرکز تحقیقات مطالعات محیط زیست و مجتمع آزمایشگاهی مشغول به تحصیل و تحقیق هستند.
فراهنگ**1055
انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*

نظر شما