شناسهٔ خبر: 22932702 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مسئله «ته‌لنجی» با نگاه ویژه به معیشت ملوانان و لنج‌داران حل شود

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسئله «ته‌لنجی» با نگاه ویژه به معیشت ملوانان و لنجداران حل شود.

صاحب‌خبر -

مسئله «ته‌لنجی» با نگاه ویژه به معیشت ملوانان و لنج‌داران حل شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری صبح یکشنبه در نشست بررسی آیین‌نامه کالای ته‌لنجی در بوشهر اظهار داشت: زندگی مردم استان بوشهر از دیرباز با دریا پیوند داشته است و بسیاری از مردم از این طریق امرار و معاش می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه تسهیل در معیشت و بهبود وضعیت زندگی مرزنشینان باید به عنوان یک اولویت اساسی توسط همه مسئولان مورد توجه قرار گیرد، افزود: یکی از اقدامات در این راستا ساماندهی لنج‌های تجاری در بنادر استان است.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اجرای تبصره دو ماده پنج قانون مبادلات مرزی، سهیمه ملوان در ترخیص کالای ته‌لنجی افزایش می‌یابد و توقعات برآورده می‌شود.

وی بر لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون مبادلات مرزی تاکید کرد و ادامه داد: با اجرای این تبصره سهیمه هر ملوان در ترخیص ته لنجی دو برابر خواهد شد و به ۲۰۰ میلیون ریال می‌رسد.

حجت‌الاسلام خدری بیان کرد: ساماندهی وضعیت ورود کالای همراه ملوان باید با قید فوریت و با نگاهی ویژه به زندگی و معیشت ملوانان و لنج‌داران به صورت اساسی و صحیح حل شود.

نماینده شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اساسی رونق اقتصادی در مناطق مرزی و ساحلی است که باید فعالان این بخش مورد توجه باشند.

انتهای پیام/پ

حل مسئله ته‌لنجی با نگاه ویژه به معیشت ملوانان و لنج‌داران 

نظر شما