شناسهٔ خبر: 22931714 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه صنعتی همدان:

بیکاری فارغ التحصیلان بزرگترین چالش برای قشر دانشجو است

R41405/P1494/S6,75/CT11

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه موضوع امروز بیکاری فارغ التحصیلان بزرگترین چالش برای قشر دانشجو است گفت: دولت به دانشگاه و دانشجو اعتماد کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، مسعود نیلی ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز دانشجو که با حضور پرشور دانشجویان برگزار شد اظهار داشت: روز دانشجو نتیجه جانفشانی و از خود گذشتگی دانشجویان در برابر جریان ضد استبدادی و ضد استعماری ایران در دوران قبل از انقلاب و سال 1332 بود.

وی افزود: دانشجویان در سال 1332 برای مخالفت با رژیم شاهنشاهی و شعار عدالت‌محوری وارد عمل شدند و با شهادت خود و از خود گذشتگی روز 16 آذر و روز دانشجو را رقم زدند.

 نیلی افزود: در سال 1332 جمعیت دانشجویی ایران 6000 نفر بود که از این تعداد 4500 نفر در تظاهرات علیه رژیم وقت شرکت کردند و حضور بیش 75 درصد از دانشجویان در تظاهرات نشان داد دانشجو در مقابل ظلم و بی‌عدالتی می‌ایستد و نقش مهمی در سرنوشت جامعه خود ایفا می‌کند.

وی افزود: دانشجویان پس از 1332 بازهم به میدان آمدند و این بار به رهبری دکتر شریعتی و شهید مطهری در حسینیه ارشاد قیام خود را آغاز کردند که در نهایت همین قیام به پیروزی انقلاب منجر شد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه دانشجو محور وحدت جامعه است افزود: برخی به دانشجو نگاه سطحی دارند در صورتی که دانشجو می‌تواند محور وحدت جامعه و وحدت رهبران و مدیران باشند.

وی به چالش‌های پیش‌رو دانشجویان اشاره کرد و افزود: موضوع بیکاری دانشجویان و فرهیختگان امروز بزرگترین چالش برای قشر دانشجو است و که اگر دانشجویان پس از فارغ التحصیلی بیکار باشند و نتوانند در آن جامعه نقش خود را به خوبی ایفا کنند، آن جامعه بیمار است.

 نیلی افزود: امروز کشور با مشکلاتی چون محیط زیست، خشکسالی، مشکلات اداری و کسری بودجه روبه رو است و باید دانشجویان نسبت به مشکلات و چالش‌های کشور حساس و به دنبال برطرف کردن مشکلات جامعه باشند.

وی در ادامه به موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی اشاره کرد و گفت: دولت باید به دانشگاه‌ها اعتماد کند و به کارایی، کارآمدی دانشجو و دانشگاه اعتماد کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما با مشکل بیکاری فارغ التحصیلان در کشور روبرو هستیم و انتظار این است دولت به دانشجویان اعتماد کند و کار بازسازی و ساخت روستاها و مناطق آسب‌پذیر کشور را به دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی کشور واگذار کند و با سه چهارم هزینه زیباترین و بهترین مناطق روستایی و شهری را تحویل بگیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان با بیان اینکه اگر در ساخت و احداث ساختمان و اماکن عمومی از ظرفیت دانشگاه‌ها استفاده می‌شد نباید در زلزله اخیر این همه خسارت به بار می‌آمد گفت: بهتر بود که دولت ساخت و بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را به دانشگاه‌های صنعتی واگذار می‌کرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید به حل مشکلات جامعه ورود کند خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده که بار اصلی جنگ‌ها، انقلاب‌ها و حوادث بزرگ تاریخی بر دوش جوانان بوده و در دوران سازندگی و دفاع مقدس جوانان و دانشجویان نقش مهمی را ایفا کردند.

نیلی تصریح کرد: دانشجویان در انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز که جامعه دچار یاس و دلسردی شده بود توانستند با حضور به موقع خود جامعه را به سمت تعادل پیش ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما