شناسهٔ خبر: 22931397 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رئیس دانشگاه قم:

عدم برنامه‌ریزی مدون در مواجهه با آسیب‌های اجتماعی منجر به بحران می‌شود

R7854/P41362/S6,62/CT11

رئیس دانشگاه قم گفت: امروز با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی فراوانی روبه‌رو هستیم و اگر اقدام و برنامه‌های مدون و منطقی برای مبارزه و مقابله با این آسیب‌ها ایجاد نشود در آینده می‌تواند تبدیل به بحرانی برای استان شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله عسکر دیرباز ظهر امروز در مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان که در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، اظهار داشت: ازجمله مهم‌ترین محورها و مباحثی که باید روی آن بیشتر کار شود، مباحث آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مواردی که باید در دانشگاه قم شکل گیرد، دبیرخانه دائمی پژوهش‌های اجتماعی است، چراکه چنین آمادگی و ظرفیتی امروز در این دانشگاه وجود دارد که سبب خواهد شد پژوهش‌های مختلف پژوهشگران استانی به سمت‌وسوی کیفی شدن و کاربردی شدن گام بردارد.

رئیس دانشگاه قم با انتقاد از بی‌توجهی‌های موجود درزمینه پژوهش و حمایت از پژوهشگران برتر استانی، گفت: باید تمام دستگاه‌های استانی و نهادهایی که در دلسوز و دغدغه‌مند امر پژوهش هستند در حمایت از پژوهشگران برتر تعامل و مشارکت کنند، درحالی‌که امسال بخش عمده‌ای از هزینه‌های مربوط به تجلیل از پژوهشگران برتر استانی را دانشگاه قم متقبل شده بود.

دیرباز تصریح کرد: نقش مهم و کلیدی استانداری قم در زمینه پژوهش این بوده که باید نقش حلقه وصل بین شناسایی معضلات و مشکلات استان قم با پیوند و ابلاغ آن‌ها به مراکز پژوهشی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به معضل آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه ابراز کرد: امروز با آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی فراوانی روبه‌رو هستیم و اگر اقدام و برنامه‌های مدون و منطقی برای مبارزه و مقابله با این آسیب‌ها در استان ایجاد نشود در آینده می‌تواند تبدیل به بحرانی برای استان شود.

رئیس دانشگاه قم با تأکید بر اهمیت استفاده از ایده‌ها و طرح‌های پژوهشگران استان در بخش‌های مختلف استانی، تصریح کرد: استانداری باید با شناخت و فهم دقیقی  که از مشکلات و معضلات موجود در قم دارد، مشکلات موجود را اولویت‌بندی کرده و آن‌ها در اختیار پژوهشگران قرار دهد تا پژوهشگران نیز با توجه به این اولویت‌های اقدامات خود را انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما