شناسهٔ خبر: 22930773 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

یاسوج میزبان جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان حوزه خلیج فارس است

سید علیرضا موسوی امجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره چهار روزه با حضور معلولان هنرمند پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس،

صاحب‌خبر - سید علیرضا موسوی امجد روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این جشنواره چهار روزه با حضور معلولان هنرمند پنج استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برگزار می شود.
وی افزود: هنوز تعداد معلولان زن و مرد متقاضی شرکت در این جشنواره مشخص نشده است.
مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هدف اصلی از برگزاری این جشنواره ارائه توانمندی های چشمگیر معلولان و تلاش برای ارتقای روزافزون ظرفیت های بالقوه آنان است.
موسوی امجد عنوان کرد: این جشنواره جزء مهمترین رویدادهای هنری معلولان در حوزه خلیج فارس بوده و انتظار می رود که دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد برای برگزاری هر چه مطلوب تر آن همکاری لازم را با اداره کل بهزیستی استان انجام دهند.
وی ابراز داشت: «کریم رهیده» کارشناس توان پزشکی و توان بخشی حرفه ای اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز به عنوان دبیر این جشنواره انتخاب شده است.
موسوی امجد گفت: رهیده پیش از این مسئول امور هنری معلولان، مسئول حوزه توان بخشی بهزیستی شهرستان بویراحمد و کارشناس طرح توسعه هنر درمانی در مراکز اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
نرخ معلولیت در این استان حدود 2.7 درصد و عمده‌ترین نوع معلولیت از نوع جسمی و حرکتی است.
میزان معلولیت در این استان 6 دهم درصد بالاتر از میانگین کشوری است.
یک هزار و 606 معلول روانی، یک هزار و 445 ناشنوا، یک هزار و 659 نابینا، چهار هزار و 416 معلول ذهنی، 6 هزار و 47 معلول جسمی - حرکتی و 867 سالمند در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
17 هزار نفر از جمعیت 713 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد زیر پوشش بهزیستی این استان هستند.
خبرنگار: منصور زرگر**انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7535/6110

نظر شما