شناسهٔ خبر: 22930292 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسال 40 دستگاه کانتینر از بندر شهید رجایی به مناطق زلزله زده کرمانشاه

بندرعباس - ایرنا - مدیر کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان گفت: 40 دستگاه کانتینر به عنوان سرپناه موقت از بندر شهید رجایی برای زلزله زدگان استان کرمانشاه ارسال شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، الله مراد عفیفی پور روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این کانتینرها توسط 20 دستگاه کامیون کشنده از بندر شهید رجایی در حال اعزام به استان کرمانشاه برای پشتیبانی از مردم زلزله زده غرب کشور است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
وی بیان داشت: هم چنین محموله های مواد غذایی و لوازم بهداشتی اهدایی جامعه دریایی و بندری هرمزگان نیز آماده و بسته بندی شده که به همراه محموله های کانتینر به مناطق زلزله زده کرمانشاه ارسال می شود.
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: در پی وقوع زلزله در استان کرمانشاه، ستادی با محوریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان و با عضویت شرکت های بخش خصوصی داوطلب تشکیل شد و کارکنان بخش های دولتی و خصوصی منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی همگام با سایر مردم نیکوکار ایران تلاش کردند تا بخشی از دردهای مردم زلزله زده کرمانشاه را التیام بخشند.
عفیفی پور، همراهی و مشارکت جامعه دریایی و بندری هرمزگان و فعالان اقتصادی بزرگترین بندر تجاری کشور برای ایفای رسالت های انسانی در زمینه مسئولیت های اجتماعی و همچنین کمک رسانی به زلزله زدگان را قابل تقدیر دانست.
استان هرمزگان دارای 32 بندر فعال است که به اسکله های تجاری و صیادی برای تخلیه و بارگیری کالا و جابه جایی مسافر معروف هستند، مهم ترین آن ها بندر شهید رجایی، شهید باهنر، شهید حقانی، بندرلنگه، آفتاب، چارک، کیش، قشم، تیاب، کلاهی، کرگان، جاسک و سیریک هستند.
بندر شهید رجایی در 23 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
7195/7408
خبرنگار: رقیه غلامی زاده * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

انتهای پیام /*

نظر شما