شناسهٔ خبر: 22929619 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

مصوبه 6 هزار میلیارد ریالی پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی ابلاغ شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سرپل ذهاب

صاحب‌خبر - به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران در سرپل ذهاب برگزار شد، گفت: با عملیاتی شدن این مصوبه، بخش زیادی از مشکلات بنگاه های اقتصادی و تولیدی در مناطق زلزله زده رفع می شود.
وی با بیان این در امر بازسازی مناطق زلزله زده بی شک از تمام ظرفیت ها و امکانات به شکل مطلوب استفاده می شود، بیان کرد: مدیرانی که سرعت ساماندهی مناطق زلزله زده را ندارند، کنار بروند.
وی اظهار کرد: از تمام توان نیروهای ارتش و سپاه برای امداد رسانی به زلزله زدگان به کارگیری شد و اگر کمک های این نیروها نبود، آمار جانباختگان افزایش می یافت.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفر به مناطق زلزله ‌زده فرمودند که 'سرعت عمل را در امداد رسانی، اسکان زلزله زدگان و بازسازی مناطق زلزله زده سرلوحه کار قرار دهیم'، اظهارداشت: یکی از شاخصه های مدیر موفق، عملکرد وی در زمان بحران است و اگر مدیری نمی‌تواند خود را با سرعت عمل لازم برای ساماندهی مناطق زلزله زده وفق دهد، باید جای خود را به مدیر دیگری بدهد.
بازوند، با بیان این که تفکیک و سطح بندی آسیب دیدگان در شرایط فعلی امکانپذیر نیست، ادامه داد: رییس بانک مرکزی قول دادند که استمهال تسهیلات شامل حال تمام مردم شهرستان های زلزله زده شود.
استاندار کرمانشاه با قدردانی از تلاش های سپاه در اسکان موقت زلزله زدگان و کار آوار برداری گفت: اسکان موقت بیش از هشت هزار و 500 خانوار زلزله زده به قرارگاه خاتم واگذار شده و برای تحقق این مهم، تجهیزات مطلوبی را وارد منطقه کرده ند.
بازوند افزود: ۳۲ سپاه استانی در بحث ساماندهی امور مربوط به زلزله زدگان در منطقه مستقر هستند و به نوعی شرایط را برای قرار گاه خاتم که بتواند کانکس ها را نصب کند، آماده می کنند.
وی با بیان این که به وزیر نیرو تاکید شد که برای اسکان موقت زلزله زدگان، نیازمند تامین برق هستیم که وزیر قول مساعد داده اند و در این شرایط از مدیر برق پذیرفتنی نیست که بگوید نمی توانیم و همین جا اعلام کند تا ظرف ۲ ساعت از طریق وزیر نیرو مشکل را حل کنم.
وی از تلاش های فرهاد تجری نماینده مردم سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در پیگیری امور مربوط به زلزله زدگان و رفع مشکلات آنان قدردانی کرد.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اسلامی نیز در سخنانی گفت که تاکنون اقدامی برای پرداخت تسهیلات بلاعوض به زلزله زدگان انجام نشد و سیاست شفافی در این زمینه وجود ندارد.
فرهاد تجری افزود: با وجود گذشت یک ماه از وقوع زلزله و سردی هوا، برخی مردم همچنان در چادر زندگی می کنند که این امر مشکلاتی زیادی را برای آنان به همراه داشته است.
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وزرات بهداشت و درمان در خصوص رسیدگی به زلزله زگان اقدام ها و خدمات مطلوبی به مردم مناطق زلزله زده ارائه کرده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/7399/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی **انتشار دهنده:علی مولوی

نظر شما