شناسهٔ خبر: 22928203 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تالار دائمی منیر فرمانفرمائیان افتتاح می‌شود

مراسم افتتاح تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان با حضور معاون فرهنگی دانشگاه تهران و جمعی از هنرمندان در باغ‌ موزه نگارستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، مراسم افتتاح تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، همراه با نشستی صمیمانه با حضور این هنرمند، مسئولان و دوستداران وی، جمعه 24 آذر 1396 ساعت 16 در باغ‌ موزه نگارستان برگزار می‌شود.
در افتتاحیه این تالار، در تجلیل از منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، مجید سرسنگی معاون فرهنگی دانشگاه تهران و فربود فرهی عضو هیئت متولیان تالار منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، سخنرانی می‌کنند.
تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرمائیان در یکی از تالار‌های عمارت جنوب شرقی باغ ‌موزه نگارستان قرار دارد و با نمایش 50 اثر از آثار نقاشی و آینه‌کاری این هنرمند افتتاح می‌شود و به صورت دائم در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. این آثار به دلیل سبک خاص آن که نوعی از انتزاع هندسی است، ترکیبی از طرح‌های سنتی ایرانی و مدرن به شمار می‌رود.

همچنین ترکیب نقاشی‌های پشت‌شیشه‌ای سنتی، آینه‌کاری و اشکال مینیمال هندسی با یک درک مدرن هنری توانسته به این آثار امتیاز ویژه‌ای ببخشد.
چندی پیش این هنرمند و واقف خیراندیش، ضمن معرفی آثار و سبک هنری خود، دانشگاه تهران را به ‌عنوان امین برای حفظ این آثار دانسته و در نشستی با حضور محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران، 50 اثر هنری خود را وقف دانشگاه تهران کرد.

نیلی احمدآبادی در این زمینه، گفت: ما در گذشته سازمانی تحت عنوان وقف در دانشگاه تهران نداشتیم و در حال حاضر چنین سازمانی تأسیس شده و به لحاظ شرعی، اخلاقی و حقوقی در صدد این است که در راستای نیت واقفان عمل کند.
وی با بیان اینکه آثار هنری وقفی در باغ‌موزه نگارستان دانشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: این کار سبب می‌شود تا این آثار هنری درخشان، بیشتر دیده شوند و این به نوعی فرهنگ ‌سازی، اشاعه فرهنگ و هنر و کمکی به دانشجویان است تا در این سبک فعالیت کنند.

منیر شاهرودی فرمانفرمائیان (متولد 1301 خورشیدی) نقاش و گردآورنده هنر مردمی و ساکن تهران است. تاکنون آثار این هنرمند در ایران، آمریکا، اروپا و خاورمیانه به نمایش گذاشته شده است؛ از جمله آنها می‌توان به موزه هنر مدرن، موزه متروپلیتن و موزه گوگنهایم در نیویورک اشاره کرد.

بازدید از تالار دائمی منیر شاهرودی فرمانفرماییان از تاریخ 25 آذر 1369 در مجموعه باغ موزه نگارستان برای عموم آزاد است و باغ موزه نگارستان در روز افتتاح تالار منیر فرمانفرماییان به دلیل برگزاری این مراسم، برای بازدید عموم تعطیل خواهد بود.

 

انتهای پیام/

نظر شما