شناسهٔ خبر: 22927061 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: پانا | لینک خبر

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی:

آموزش و پرورش به افراد معلول و نیاز ویژه توجه ویژه ای دارد

تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی بر توجه ویژه آموزش و پرورش به افراد معلول و نیاز ویژه توجه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

 
به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، براتعلی حاتمی اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی به معلولین ودانش آموزان با نیاز های  توجه ویژه ای داشته است.
 
وی فعالیت برای کودکان با نیازهای ویژه را از وظایف آموزش و پرورش دانسته و افزود: همه ما در قبال این کودکان خصوصا اگر نیازهای ویژه نیز داشته باشند، مسئول هستیم.
 
حاتمی  بیان کرد: در تمام شهرستان های استان مدارس استثنایی وجود دارد که حتی سعی شده برای 4و 5 دانش آموز  مدارس ایجاد گردد.
 
 مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی کفت: تحصیل دانش آموزان با نیاز ویژه در مدارس باعث می شود که خانواده ها  ساعتی از روز را به کار های روزه مره خود برسند.
 
رییس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان خراسان شمالی اظها کرد : نشانه های تمدن هر جامعه نوع رسیدگی به وضعیت معلولان آن جامعه را مشخص می کند.
 
وی در ادامه ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و دستاوردهای اداره آموزش و پرورش استثنایی استان، ایاب و ذهاب دانش آموزان، استخدام معلولین و مناسب سازی معابر خیابان ها و مدارس عادی جهت حضور دانش آموزان بیان کرد.
 
 گفتنی است یک هزار و 200 دانش آموز استثنایی در مدارس خاص استان و دو هزار دانش آموز دیگر نیزبه صورت تلفیقی در مدارس عادی استان تحصیل می کنند.

نظر شما