شناسهٔ خبر: 22917576 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

سرقت درختچه‌های مصنوعی برای درمان پدر

پسر جوان برای تامین هزینه بیماری پدرش از انبار درختچه‌های مصنوعی 400 میلیون تومان سرقت کرد. متهم به سفارش خریداران اموال سرقتی از انبار سرقت می‌کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام‌جم، روزهای پایان آبان امسال مردی با حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران از سرقت 400 میلیون تومانی درختچه و گل‌های مصنوعی از انبار محل کارش خبر داد.

شاکی به افسر تحقیق گفت: مغازه فروش گل‌های مصنوعی در پاساژی در محله شوش دارم. هنگام بررسی کارتن گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی انبارم که در محل دیگری بود، متوجه شدم تعدادی از کارتن‌ها ناپدید شده است. دوربین مداربسته را که بازبینی کردم، دیدم کارگر 22 ساله‌ام طی چند مرحله همراه یک مرد باربر، کارتن گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی را از انبار خارج کرده است.

وی افزود: موجودی انبار را با فهرست اموال ثبت شده بررسی کردم که با هم همخوانی نداشت. دیگر مطمئن هستم شاگردم ماه‌هاست این اموال را سرقت می‌کند. درختچه و گل‌های مصنوعی که از انبارم سرقت شده 400 میلیون تومان ارزش داشته است. از شاگردم به اتهام سرقت شکایت دارم.

با تشکیل پرونده قضایی در شعبه چهارم دادیاری دادسرای ناحیه 34 تهران و دستور قاضی میروکیلی، شاگرد مغازه گلفروشی تحت تعقیب قرار گرفت و چند روز پیش بازداشت شد. او در جریان تحقیقات پلیسی به دزدی‌های سریالی‌اش اعتراف کرد.

متهم به افسر تحقیق گفت: من از سه سال پیش شاگرد گلفروشی شاکی بودم. از زمستان سال گذشته پدرم به بیماری سرطان مبتلا شد و هزینه درمان او بالا بود. به همین خاطر نقشه دزدی از انبار گلفروشی را طراحی و آن را از اسفند سال گذشته تا چند روز مانده به دستگیری‌ام ادامه دادم. انواع گل‌های مصنوعی و درختچه‌ها را به دو نفرکه در همسایگی مغازه شاکی مغازه داشتند به قیمتی پایین‌تر می‌فروختم. بعد از مدتی آنها نوع گل و درختچه را سفارش می‌دادند و من برایشان از انبار شاکی سرقت می‌کردم. با فروش این اموال کمتر از صد میلیون تومان ازآن دو پول گرفتم. با اعتراف شاگرد گلفروشی، دو خریدار اموال سرقتی نیز که همسایگان شاکی بودند بازداشت شده و اعتراف کردند وسوسه خرید گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی به قیمت پایین‌تر از بازار باعث شده اموال سرقتی را از متهم خریداری کنند.

برای سارق جوان و دو خریدار اموال سرقتی قرار قانونی صادر شد.

نظر شما