شناسهٔ خبر: 22903292 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

بیشتر از 23 دقیقه با موبایل صحبت نکنید

صاحب‌خبر -

ایرنا - هاشم رفیعی تبار در حاشیه نشست علمی تابش فوتون های زیستی از سلول های سرطانی و نقش نانو ذرات در افزایش آنها گفت: کانال هایی در مغز وجود دارند که از طریق آنها مواد لازم از قبیل سدیم و پتاسیم وارد سلول ها می شوند و این کانال ها بسیار هوشمند و هماهنگ هستند که امواج مختلف از جمله امواج تلفن همراه و مایکروویو روی آنها تاثیر گذاشته و عملکرد هماهنگ کانال ها را به هم می زنند.
وی با بیان اینکه مغز مرکز فرماندهی است و باید منظم کار کند و دستور دهد، افزود: امواج موبایل و مایکروویو در تمام بخش ها اثر یکسان ندارد و در برخی بخش ها اثر بیشتر و در بعضی دیگر اثر کمتری دارد.
وی گفت: یک نفر ممکن است پس از یک ساعت قرار گرفتن در معرض امواج مایکروویو دچار سرطان خون شود و دیگری ممکن است پس از چند ساعت دچار این بیماری شود.
رفیعی تبار افزود: امواج مایکروویو ساختار مولکولی مواد غذایی را نیز به هم می زند و باعث ایجاد انواع بیماری ها می شود لذا باید درباره خطرات بسیار زیاد امواج موبایل و مایکروویو اطلاع رسانی شود.
وی اظهار کرد: وجود دکل های بی.تی.اس تلفن همراه در داخل شهرها یا اطراف منازل مسکونی نیز خطرات بسیار دارد اما برخی شهروندان به این امور توجه ندارند.

نظر شما