شناسهٔ خبر: 22901764 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در لرستان

گروه فعالیت‌های قرآنی: مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، از برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم، طی اسفندماه سال‌جاری، هم‌زمان با سراسر کشور در لرستان، خبر داد و گفت: ثبت‌نام آزمون از امروز، ١٨ آذرماه آغاز و تا ١٨ دی‌ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

صاحب‌خبر -

منصور احمدی، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، از برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم، طی اسفندماه سال‌جاری، هم‌زمان با سراسر کشور در استان لرستان، خبر داد.
وی با اشاره به این‌که ثبت‌نام آزمون از امروز شنبه، ١٨ آذرماه، ساعت 14، آغاز شده و تا ١٨ دی‌ماه سال‌جاری ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: زمان برگزاری آزمون کتبی ١٠ اسفند ماه خواهد بود.
احمدی با بیان این‌که هرشخصی در هر رده سنی از خواهران و برداران می‌تواند در این آزمون شرکت کند، اظهارکرد: در این دوره از آزمون سراسری قرآن و عترت، مخاطبان چهارگروه مؤسسات قرآنی، مؤسساتی که از هیئت رسیدگی مجوز دریافت کردند، مراکز قرآنی بقا مبترکه در کشور، دانش آموزان سراسر کشور و مخاطبان آزاد، هستند.
مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان با اشاره به برگزاری شانزدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن‌کریم در سه بخش، بیان کرد: در این دوره آزمون ترجمه و مفاهیم قرآن‌کریم در چهار رشته، بخش معارف اهل‌بیت(ع) در چهار رشته و بخش انس با قرآن در یک رشته و به‌صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.
وی با اشاره به تقارن زمان برگزاری این آزمون با شهادت و ولادت حضرت فاطمه زهار(س)، اظهارکرد: به همین مناسبت رشته جدیدی با عنوان «خطبه فدکیه» که همه مباحث اسلام یک‌جا در آن جای داده شده است و آن خطبه حضرت زهراست، به شانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت، اضافه شده است.
احمدی ادامه داد: آزمون شفاهی مربوط به حفظ قرآن از ١٢ اسفند تا ١٧ اسفند به‌طور هم‌زمان در کل کشور برگزار خواهد شد و در کنار آزمون کتبی و شفاهی آزمون الکترونیکی نیز روز ١٢ اسفند برگزار و جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تصریح کرد: علاقه‌مندان جهت شرکت در رشته‌های این آزمون می‌توانند به سایت quranedu.ir مراجعه نمایند.

 

نظر شما