شناسهٔ خبر: 22900921 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

مایکروسافت و کوآلکام لپ تاپ های مجهز به پردازنده ARM معرفی کردند

صاحب‌خبر -

فناوران- بر اساس گزارش وب سایت mspoweruser، در جریان برگزاری این کنفرانس، تری میرسون، نایب رییس ارشد بخش ویندوز و دستگاه های مایکروسافت وعده داد که کاربران کامپیوترهای ویندوز ۱۰ مجهز به پردازنده اسنپدراگون، با وجود استفاده مداوم از دستگاه شان، تنها هفته ای یک بار نیازمند شارژ خواهند بود. 
کامپیوترهای همیشه متصل اصطلاحی است که مایکروسافت و کوآلکام برای نامیدن این لپ تاپ های جدید به کار می برند. این لپ تاپ ها از وزن سبکی برخوردارند، نیازی به فن ندارند و از مودم های پرسرعت نسل چهارم موبایل بهره می برند و مهم تر از همه به لطف عمر باتری ۲۰ ساعته و با وجود استفاده از نرم افزارهای معمول ویندوز ۱۰، می توانند همیشه روشن و متصل بمانند.
این ویژگی به کاربران این لپ تاپ ها امکان می دهد همانند گوشی هوشمند در سفرهای خود نیازی به حمل شارژر نداشته باشند.
اپراتور اسپرینت که در این رویداد شرکت کرده بود هم وعده فعال سازی آسان، داده های نامحدود و پشتیبانی مناسب برای این دستگاه ها داد.
ایسوس نوواگو (NovaGo) از اولین دستگاه های استفاده کننده از این پلات فرم محسوب می شود. این لپ تاپ هم از سیم کارت الکترونیکی و هم نانو سیم کارت پشتیبانی می کند و به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت و ۸ گیگابایت حافظه رم مجهز است و البته قدرت پردازشی آن ازسوی پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ تامین می شود.
ایسوس وعده ۲۲ ساعت عمر باتری و ۳۰ روز در حالت آماده به کار و ارایه شبکه نسل چهارم موبایل برای این دستگاه داده است. علاوه بر این، کوین فراست، نائب رییس ارشد بخش سیستم های شخصی مصرفی اچ پی در این رویداد از لپ تاپ جدید این شرکت به نام اچ پی Envy x2 رونمایی کرد.
این دستگاه ظاهری شبیه به سرفیس پرو دارد و  از بدنه ای فلزی برخوردار است؛ عمر باتری آن ۲۰ است و ضخامت آن تنها 9/6 میلی متر (به باریکی یک آیفون) است. قیمت این تبلت هنوز مشخص نیست؛ اما بهار سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما