شناسهٔ خبر: 22895346 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موقعیت رژیم صهیونیستی متزلز‎ل‎ تر از همیشه است

امام جمعه بروجرد گفت: موقعیت رژیم غاصب و جعلی صهیونیستی امروز متزلزل ‎تر از هر زمان دیگری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‎های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد: موقعیت متزلزل رژیم نامشروع صهیونیستی ترامپ را وادار کرده است که با تصمیمی نابخردانه قدس شریف را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

وی عنوان کرد: در طول ۷۰ سالی که از موجودیت رژیم نامشروع و جعلی صهیونیست می‎گذرد، صهیونیست‎ها با چراغ سبز آمریکا از هیچ جنایتی علیه ملت مظلوم فلسطین و ریختن خون آنان دریغ نکرده‎اند.

خطیب جمعه بروجرد خاطرنشان کرد: صهیونیست‎ها درطول این سال‎ها با وجود همه دشمنی‎ و خباثت در کشتار بی‎رحمانه فلسطینی‎ها، خراب کردن خانه‎ها و آواره کردن آن‌ها نتوانسته‎اند اراده ملت فلسطین را در هم شکسته و آنان را وادار به تسلیم کنند، تا از سرزمین اجدادی خود دست بکشند.

ترابی تاکید کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران مسئله فلسطین و قدس شریف در اولویت نخست جهان اسلام قرار گرفته و اینگونه بیداری امت‎های اسلامی کار را برای صهیونیست‎ها و حامیان آن‌ها دشوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه امروز پایه‎های رژیم نامشروع اسرائیل از هر زمان دیگری سست‎تر شده است، تصریح کرد: آمریکا و غرب با هدف در حاشیه امن قرار دادن اسرائیل جنگ‎های نیابتی را در منطقه به راه انداخته و با تشکیل گروهک‎های تکفیری تروریستی مانند داعش کوشیدند که نخستین قبله مسلمانان را از کانون توجه مسلمین دور کنند.

امام جمعه بروجرد ادامه داد: پس از شکست آمریکا و صهیونیسم بین‎الملل موقعیت رژیم اشغالگر صهیونیست بیش از هر زمان دیگری متزلزل‎ شده و همین موضوع ترامپ را وادار کرده که از سر عجز و ناتوانی و به منظور جبران این شکست‎های سنگین در تصمیم نابخردانه‎ای قدس شریف را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت بشناسد.

ترابی اظهار کرد: ترامپ یا این اقدام خود بنزین بر روی آتش خشم مقدس یک و نیم میلیارد مسلمان ریخته است، چرا که قدس شریف خط قرمزمسلمانان جهان است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام ترامپ موجی از خشم و انزجار جهان اسلام را برانگیخته است، گفت: رئیس جمهور ابله آمریکا با این اقدام وحدت مسلمانان را روزافزون کرده و امت اسلامی منسجم‎تر و متحدتر از همیشه در برابر غصب، اشتغال، ظلم و ویرانگری ایستاده است.

خطیب جمعه بروجرد با تاکید بر اینکه امروز روز فریاد، اعتراض، مقاومت و ایستادگی در راه آزادی فلسطین و قدس شریف است، افزود: این اقدام نابخردانه ترامپ موجب شده است که مسئله فلسطین بار دیگر در کانون توجه مسلمانان جهان قرار گیرد.

ترابی تصریح کرد: بدون شک با این اقدام ترامپ صهیونیست‎ها ضربه بزرگ‎تری خواهند خورد، فلسطین عضوی از پیکره جهان اسلام است و بیت‎المقدس برای همیشه پایتخت قدس شریف خواهد ماند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن ۱۶ آذر ماه و روزدانشجو اشاره و اظهار کرد: ۱۶ آذر ماه نقطه عطفی در تاریخی جنبش دانشجویی است.

امام جمعه بروجرد عنوان کرد: جنبش دانشجویی مسلمان ایران در صحنه‎های مختلفی مانند دوران دفاع مقدس، مقابله با فتنه‎ سال‎های ۷۸ و ۸۸، تولید علم و فناوری و عرصه‎های پیشرفت و سرافرازی ملت ایران نقش بسیار موثر و تاثیرگذاری را ایفا کرده است.

ترابی در نگاهی به نقش برجسته جنبش دانشجویی در مقاطع مختلف تاریخی بیان کرد: استکبارستیزی، عدالت‎خواهی، نفی استبداد و سلطه بیگانه از ویژگی‎های جنبش دانجشویی مسلمان ایران است.

وی تاکید کرد: رویکرد دینی و ضد استکباری جنبش دانجشویی ایران موجب شد که قدرت‎های زورگوی دنیا به دنبال نفوذ در این جنبش و به انحراف کشاندن آن باشند، اما برخورداری این جنبش از ویژگی‎های یاد شده دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناکام گذاشت.

انتهای پیام/م

موقعیت رژیم صهیونیستی، متزلز‎ل‎ تر از همیشه

نظر شما