شناسهٔ خبر: 22891593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امروز فریاد دوباره ملت غیور ایران بر سر استکبار

ملت غیور ایران امروز در اعتراض به اقدام رئیس جمهور آمریکا در معرفی قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل، بعد از نماز عبادی ـ سیاسی جمعه تظاهرات برگزار می کنند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
موج مخالفت ها با  اقدام ضد فلسطینی ترامپ در سراسر جهان همچنان ادامه دارد.
در فلسطین اعتراضات گسترده که از روز گذشته آغاز شده در حال دامنه دارتر شدن است. رژیم صهیونیستی پس از شدت گرفتن تظاهرات فلسطینی ها در واکنش به تصمیم ترامپ به انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس ، صدها تن از نظامیان خود را در کرانه باختری (اشغالی) مستقر کرد. حکومت خودگردان فلسطین در نامه ای از اقدام آمریکا به شورای امنیت سازمان ملل شکایت کرد.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هم  از طرف آمریکایی خواست درباره تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس توضیح دهد.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی، وزارت خارجه لهستان، نخست وزیر نروژ، جیمی کارتر، رئیس جمهوری پیشین آمریکا و بسیاری از مقامات کشورها ، جداگانه با صدور بیانیه ای تصمیم دولت آمریکا را مغایر با قوانین بین المللی دانسته و آن را محکوم کردند. 
دولت مصر نیز مخالفت خود را با تصمیم دولت آمریکا مبنی بر انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی اعلام و تاکید کرد هیچ ارزشی برای آن قائل نیست. شیخ الازهر تصمیم دولت آمریکا را نامشروع خواند و وزیر اوقاف مصر اعلام کرد قدس خط قرمز مسلمانان است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما