شناسهٔ خبر: 22887969 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جریان دانشجویی، آرمانگرا، عدالت خواه و گفتمان ساز است

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت 16 آذر ماه، روز دانشجو در دانشگاه امام رضا (ع) مشهد افزود: 16 آذر ماه، نماد

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در مراسم گرامیداشت 16 آذر ماه، روز دانشجو در دانشگاه امام رضا (ع) مشهد افزود: 16 آذر ماه، نماد جریانی تحول خواه، گفتمان ساز و آرمانگرا در مسیر انقلاب اسلامی است که توسط دانشجویان شکل گرفت.
وی اظهار کرد: جریان دانشجویی انقلابی قبل و بعد از انقلاب اسلامی همواره در کنار امام راحل، روحانیت و مردم بوده و در شکل گیری نظام اسلامی و بسیاری از نهادهای انقلابی نقش مهم ایفا کرده است.
وی گفت: جنبش دانشجویی، جریان ضد فساد و استکبار و طرفدار عدالت و حق بوده و برخلاف گروه های سیاسی که به دنبال کسب قدرت هستند، همواره در مسیر آرمان های خود گام برداشته و مطالبه گر بوده است.
حجت الاسلام رئیسی افزود: نباید اجازه داد برخی آفت ها مانند سوء استفاده جریان های سیاسی قدرت طلب از دانشجویان، به جنبش دانشجویی رخنه کند و در این زمینه باید دانشگاه تلاش کند که جنبش دانشجویی در مسیر پیشرفت پیش رود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در دانشگاه باید رابطه علم، اقتصاد و سیاست مانند سه ضلع یک مثلث باشد که نتیجه هر یک بر دیگری اثرگذار بوده و به پیشرفت کشور کمک کند.

* راه اندازی دانشگاه جامع رضوی
وی گفت: برای توسعه ارتباط آستان قدس رضوی با دانشگاه، طرح راه اندازی دانشگاه جامع رضوی با بهره گیری از نقطه نظرات فرهیختگان در دست تدوین است و در این راستا معاونت علمی به ساختار اداری آستان قدس رضوی افزوده شده است.
وی افزود: افزایش بودجه فرهنگی و گسترش فعالیت های فرهنگی در دانشگاه امام رضا (ع) نیز از اولویت های آستان قدس رضوی در حوزه دانشگاهی است.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: بخشی از اشتغال در موسسات و نهادهای وابسته به آستان قدس رضوی به دانش آموختگان دانشگاه های وابسته به این آستان مقدس در رشته های مرتبط اختصاص می یابد.

*ساخت مسکن برای زوج های جوان و دانشجو
تولیت آستان قدس رضوی گفت: ساخت مجموعه 530 واحدی مسکونی برای جوانان بویژه دانشجویان توسط آستان قدس رضوی در حال انجام است و اختصاص کمکهایی برای پرداخت تسهیلات ازدواج به زوج های جوان نیز در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: برای نخستین بار به منظور گسترش فعالیت زنان و بانوان دانشجو، مرکز امور زنان و بانوان در سازمان جوانان آستان قدس رضوی راه اندازی شده و رواقی نیز به نام رواق حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) به زیارت زنان اختصاص یافته است.

* آستان قدس رضوی چندین برابر مالیات، برای خدمت رسانی هزینه می کند
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: اتهاماتی به این نهاد در زمینه عدم پرداخت مالیات زده می شود که حرف مردم نیست، ضمن اینکه تولیت فقید آستان قدس رضوی 35 سال قبل نامه ‌ای به امام راحل نوشتند و آن فقید مرحوم نیز اعلام کردند که آستان قدس رضوی و شرکت‌ های تابعه آن از مالیات معاف هستند‌.
وی گفت: بنده هم نامه ای به رهبر معظم انقلاب فرستادم و معظم له نیز بر فرمایش امام راحل تاکید کردند.
وی افزود: آستان قدس رضوی، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات تکلیفی و مالیات عملیاتی را پرداخت می کند و همچنین چندین برابر مبلغی که به عنوان مالیات در نظر گرفته شده، در نقاطی که وظیفه خدمت رسانی در آنها بر عهده دولت است، هزینه می کند.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: هزینه درآمدهای این آستان مقدس براساس وقف و نذر است و با راه اندازی بخش حسابرسی در آستان قدس رضوی، شفافیت هزینه ها افزایش یافته و متفاوت از گذشته شده است.
وی اظهار کرد: در اواخر سال گذشته نذورات آستان قدس رضوی 21 درصد افزایش یافت که به سبب محرز شدن خدمت رسانی این آستان مقدس به مستمندان و اقشار ضعیف جامعه بوده است.
وی ساخت مجموعه زائرشهر، لایروبی قنات های اطراف گناباد و تربت حیدریه و فراهم کردن زمینه ایجاد بیش از 700 شغل را از دیگر اقدامات آستان قدس رضوی برشمرد و گفت: قصد این نهاد پول دادن به فقرا نیست بلکه درصدد توانمندسازی آنان و عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.
وی در باره کمک رسانی آستان قدس رضوی به زلزله زدگان کرمانشاه نیز افزود: بنیاد کرامت این آستان مقدس مهمترین فعالیت ها را در قرارگاه های مستقر در قصرشیرین و سرپل ذهاب انجام داد و گره گشایی های بسیار در این عرصه داشت.
حجت الاسلام رئیسی اظهار کرد: با برنامه ریزی در زمینه توسعه مفهوم خدمت، خادم و مخدوم، خدمت به حضرت امام رضا (ع) را متنوع و دایره آن را گسترش داده ایم به طوری که امروز بیش از 500 هزار خادم حضرت امام رضا (ع) در سراسر کشور وجود دارد و این تعداد رو به افزایش است.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی و دانشگاه بین المللی امام رضا (ع) 2 دانشگاه زیر مجموعه آستان قدس رضوی است.
سیستم آموزشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی سیستم خاص دانشگاهی حوزوی است، نظامی که در آن دانش آموختگان هم مدرک مورد قبول وزارت علوم و هم مدرک حوزوی دانشگاهی می گیرند.
دانشگاه علوم اسلامی رضوی 1200 دانشجو در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری دارد و از سال 1375 که به طور رسمی کار خود را آغاز کرده تاکنون 2700 دانش آموخته داشته است.
دانشگاه غیرانتفاعی و بین المللی امام رضا (ع) نیز با 2 دهه سابقه فعالیت 6 هزار دانشجوی ایرانی و غیرایرانی دارد.
هم اکنون سه شاخه فنی مهندسی، علوم انسانی و هنر و معماری در سه دانشکده این دانشگاه دایر است که به زودی رشته های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی نیز در این دانشگاه راه اندازی می شود.
خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
7489 / 6053

نظر شما