شناسهٔ خبر: 22883224 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

منابع مردمی قرض‌الحسنه مهر ایران به 1700 میلیارد ریال رسیده است

مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: در حال حاضر منابع مردمی حساب‌های موجود در قرض‌الحسنه مهر ایران به حدود یک هزار و

صاحب‌خبر -
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل گفت: در حال حاضر منابع مردمی حساب‌های موجود در قرض‌الحسنه مهر ایران به حدود یک هزار و 700 میلیارد ریال رسیده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه اردبیل، عقیل وکیلی در نشست با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت دهمین سالروز تاسیس بانک قرض‌الحسنه مهرایران اظهار کرد: در سند چشم انداز 1404 ایران به عنوان کشوری پیشرفته و مبتنی بر سهم برتر منابع انسانی و برتردرتولید ملی تصویر شده است و بی‌شک یکی از راهکارهای بسیار مؤثر در دستیابی به کشوری پیشرفته و توسعه یافته تقویت توان مالی و اقتصادی اقشار مختلف جامعه است که نقش کلیدی را ایفا می‌کند. 
وی با اشاره به نقش بسیار مهم بانک و بانکداری در شکوفایی اقتصاد درهر کشور خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی تغییر نظام بانکی و قوانین مربوط به آن دراولویت جمهوری اسلامی ایران قرارگرفت و قانون عملیات بانکی بدون ربا با تلاش کارشناسان اقتصادی و نیز صاحبنظران فقهی به تصویب رسید که امروزه بانکداری اسلامی یکی از رو به رشدترین بخش‌های صنعت بانکداری است. 
مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل اضافه کرد: با همین رویکرد، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به عنوان نخستین و بزرگترین بانک قرض الحسنه در کشور با یک دهه تلاش برای ترویج بانکداری اسلامی و سنت قرض‌الحسنه اقدامات شایسته و مؤثری را در تحول سیستم بانکداری ایجاد کرده است. 
وکیلی فعالیت این بانک قرض‌الحسنه در استان اردبیل را نیز یادآور شد و بیان کرد: دراستان اردبیل نیز تعداد14  شعبه بانک قرض‌الحسنه مهرایران فعال است که هفت شعبه در سطح شهر اردبیل و مابقی نیز درشهرستان‌ها مستقر هستند. 
وی ادامه داد: 100 درصد تسهیلات اعطایی این بانک به مردم به صورت قرض‌الحسنه می‌باشد وهیچ سودی از قبل این تسهیلات از مردم دریافت نمی شود و صرفا کارمزدی حداکثر4 درصد در سال و یا کمتر از آن جهت پوشش هزینه‌های اداری و پرسنلی اخذ می‌شود. 
این مسئول اقبال عمومی مردم از این بانک را عدم دریافت سود برای تسهیلات اعلام کرد و گفت: این بانک در مدیریت منابع به هیچ‌وجه بدنبال سود و منفعت برای بانک نیست وصرفا به دنبال ایجاد منابع برای گسترش اعطای هرچه بیشتر قرض‌الحسنه می‌باشد به همین دلیل توانسته بالغ بر سه میلیون نفر از جمعیت فعال کشور را از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره‌مند سازد. 
وکیلی انطباق کامل تسهیلات اعطایی با اسلامیت و قرض‌الحسنه بودن آن را یادآور شد و اظهار داشت: این موضوع به ویژه عدم پرداخت سود به سپرده‌ها سبب شده ریسک زیاندهی شعب بانک نیز به صفربرسد و از مبتلا شدن به وضعیت اسفناک بعضی از موسسات مالی که امروزه متاسفانه پیش آمده مبری شود. 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به منابع استانی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز اشاره کرد و افزود: تمامی حساب‌های مشتریان در این بانک صرفا به دو صورت حساب جاری با دسته چک و یا حساب پس‌اندازقرض‌الحسنه بوده که در حال حاضر منابع مردمی این حساب‌ها به قریب یک هزار و 700  میلیارد ریال رسیده است. مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران استان اردبیل خاطرنشان کرد: در سایه استقبال خوب مشتریان در قیاس با پایان سال گذشته بیش از 58 درصد رشد منابع داشته و کل برنامه و تعهدات ابلاغی از مرکز برای پایان سال تحقق یافت که این درصد رشد در سیستم بانکی استان 30 درصد بوده است
انتهای پیام

نظر شما