شناسهٔ خبر: 22875935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمایش بمب افکن های اتمی آمریکا بر فراز شبه جزیره کره

پکن - ایرنا - بمب افکن های اتمی آمریکا روز چهارشنبه به رغم هشدارهای چین و روسیه مبنی بر خودداری طرف های ذیربط از دامن زدن به تنش ها در شبه جزیره کره، بر فراز کره جنوبی به پرواز درمی آیند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، در شرایطی که کره شمالی به واشنگتن در خصوص افزایش فشارها بر پیونگ یانگ و خطر بروز درگیری اتمی میان طرفین هشدار داده است، قرار است این بمب افکن ها امروز در آسمان کره جنوبی به پرواز درآیند.
منابع دفاعی کره جنوبی و آمریکا از استقرار و آمادگی شماری بمب افکن های راهبردی 'بی 1 بی لانسر' آمریکا برای رزمایش خبر داده اند که اصولا از پایگاه مهم و راهبردی آمریکا در جزیره گوام در اقیانوس آرام به کره جنوبی اعزام می شوند و پیونگ یانگ چند ماه قبل تهدید کرده بود که آب های اطراف این جزیره را هدف حمله موشکی قرار خواهد داد.
بمب افکن های مافوق صوت آمریکا با کارکردهای چند جانبه قصد دارند عملیات آزمایشی پرتاب بمب را در کنار جنگنده های کره جنوبی اجرا کنند که ممکن است خشم پیونگ یانگ را به دنبال داشته باشد.
آمریکا هر بار که کره شمالی یک موشک بالستیک شلیک می کند، به طور مقرر دو فروند از این بمب افکن ها را در حریم هوایی این منطقه به پرواز در می آورد که این بار نیز در کنار صدها هواپیمای جنگنده دیگر دو کشور، به پرواز درخواهند آمد.
آساق**231**1904*1486**انتشار دهنده: محسن شریفی**

انتهای پیام /*

نظر شما