شناسهٔ خبر: 22872463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

تولیت مسجد جمکران:

مسجد جمکران رسالتی جهانی دارد

قم - تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: بر اساس دستور امام زمان(عج) به حسن بن مثله جمکرانی برای ساخت این مسجد، رسالت این مسجد از ابتدا جهانی تعریف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر،‌ حجت الاسلام محمدحسن رحیمیان شامگاه سه‌شنبه در همایش «باران فیروزه‌ای» که با هدف تجلیل از بانیان و خیرین مسجد مقدس جمکران در ساختمان ۳۱۳ این مسجد برگزار شد، با تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، اظهار داشت: روایتی از امام صادق(ع) نقل شده که ایشان فرمودند، زمانی که جهان را فتنه‌های سراسری می‌گیرد، بر شما باد به قم و حوالی آن که امروز این حدیث برای ما تعبیر شده است.

وی افزود: صدها حدیث از ائمه معصوم(ع) درباره جایگاه و نقش شهر مقدس قم در آخرالزمان و تمهید مراحل ظهور وارد شده است ولی ما تا انقلاب اسلامی نمی‌توانستیم راز و رمز آن را درک کنیم.

تولیت مسجد جمکران با اشاره به پیشینه تاریخی این مسجد، اضافه کرد: در سال ۳۷۳ قمری، یعنی حدود ۱۰۷۰ سال قبل مسجد مقدس جمکران به دستور امام زمان(عج) و توسط حسن بن مثله جمکرانی تأسیس می‌شود و قم و حوالی آن برای ما روشن می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند دستور ساخت این مسجد در خواب صدر شده است، اظهار داشت: امام زمان(عج) در آن روز جمعی از یاران خود را به سراغ حسن مثله جمکرانی فرستادند و او را از خواب بیدار کردند و به او ابلاغ کردند که این مسجد را در فلان مکان بنا کنند.

حجت الاسلام رحیمیان افزود: دستور حضرت حجت به حسن بن مثله نشان می‌دهد که رسالت این مسجد مقدس، جهانی است.

وی تأکید کرد: مسجد مقدس جمکران پایگاه اولیای الهی و پایگاه ارتباط ویژه بزرگان و اهل سیر و سلوک و ایمان است.

تولیت مسجد جمکران با بیان اینکه زمانی که ائمه معصوم(ع) سخنی می‌گویند، ناظر به کل تاریخ و فراتر از زمان و مکان است، افزود: امروز در این مسجد مقدس، عبادت الهی توسط میلیون‌ها نمازگزار انجام می‌شود و سالانه بیش از چند میلیارد ذکر «ایاک نعبد و ایاک نستعین» در این مسجد بر سر زبان‌ها جاری است.

وی با بیان اینکه طبق آخرین آمار، در طول سال بیش از ۲۰ میلیون نفر در این مسجد مقدس به اقامه نماز می‌پردازند، اظهار داشت: اگر از این تعداد فقط ۱۰ میلیون از آن‌ها نماز امام زمان خوانده باشند در یک سال بیش از ۲ میلیارد بار آیه ایاک نعبد و ایاک نستعین خوانده می‌شود.

حجت الاسلام رحیمیان با اشاره به تجهیز گسترده دشمن در تهاجم فرهنگی اضافه کرد: دشمن همه امکانات خود را به کار بسته تا بشر را به سمت جهنم ببرد ولی با این وجود استقبال و حضور مردم به مسجد مقدس جمکران هر سال بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه عمده تهاجم فرهنگی دشمن بر روی بانوان است، ادامه داد: باز هم شاهد هستیم که جمعیت زنان در مسجد مقدس جمکران بیشتر از مردان است.

تولیت مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه اگر کاری برای خدا باشد باقی می‌ماند، گفت: ما تصور می‌کنیم اگر پولی را در راه خیر صرف کردیم از دستمان رفته است در حالی که آنچه برای خود خرج می‌کنیم در حقیقت نابود می‌شود.

وی با بیان اینکه  آنچه وجه الهی پیدا کند برای انسان ماندگار می‌شود، اظهار داشت: اگر می‌خواهیم روز قیامت دچار حسرت نشویم بهترین راه آن انجام خیرات و شرکت در ساخت مکان‌هایی است که تا قیامت مردم در آن عبادت می‌کنند.

نظر شما