شناسهٔ خبر: 22870838 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نیازمند ارزیابی بیشتر بر روی تولید محتوای کتاب هستیم

گروه فرهنگی: مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی مشکلات چاپ و نشر در ایران را تولید محتوا، چاپ، نشر، توزیع و دسترسی به جامعه هدف دانست و اظهار کرد: در حوزه چاپ و نشر کتاب محتواهای متنوعی وجود دارد اما برای مخاطب قوی و اغنا کننده نیست و باید بر روی تولید محتوا نظارت بیشتری وجود داشته باشد.

صاحب‌خبر -

علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، در بازدید ازغرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، در خصوص نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و ناشران جهان اسلام مشهد، ضمن اشاره به حضور خوب مسئولان و ناشران در این نمایشگاه، عنوان کرد: در این نمایشگاه مخاطب و بازدید کننده حضور کمرنگی داشته و این به دلیل مسائل فرهنگی و دسترسی مخاطبان به کتاب‌های الکترونیک در فضای مجازی است.
نیازمند ارزیابی بیشتر بر روی تولید محتوای کتاب هستیم
وی مشکلات چاپ و نشر در ایران را تولید محتوا، چاپ، نشر، توزیع و دسترسی به جامعه هدف دانست و اظهار کرد: در حوزه چاپ و نشر کتاب محتواهای متنوعی وجود دارد اما برای مخاطب قوی و اغنا کننده نیست و باید بر روی تولید محتوا نظارت بیشتری وجود داشته باشد.
کتابفروشی را کاظمی در وضعیت دشوار اقتصادی هم پایبند بودن به رسالت ضروری دانست و افزود: کتابفروشی‌ها جزو مظلوم‌ترین قشر در بخش فرهنگی هستند و باید حمایت‌های مالی، معنوی و فرهنگی بیشتری از این قشرداشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ کتابخوانی باید در خانواده‌ها افزایش پیدا کند و پیوندی همه جانبه بین کتابخوانی و جامعه وجود داشته باشد، عنوان کرد: این پیوند همه‌گیر و همه‌جانبه نیست و فقط افرادی که در مسیر کسب علم و دانش هستند در این چرخه حضور دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه سعی کردیم در آموزش و پرورش این فرهنگ را گسترش دهیم، بیان کرد: یکی از سیاست‌های ما در آموزش و پرورش تجهیز کتابخانه‌ها به کتاب‌های درسی، کمک آموزشی و غیردرسی است که این کتابخانه‌ها در معرض دید دانش‌آموزان قرار بگیرد.
کاظمی ضمن بیان اینکه با طرح «روشنا» به دنبال توزیع کتاب در مدارس هستیم، افزود: در این نمایشگاه طرحی تحت عنوان «روشنا» را در نظر گرفته‌ایم که هر بازدیدکننده می‌تواند با خرید یک کتاب به گسترش فرهنگ کتابخوانی در مدارس کمک کند.

نظر شما