شناسهٔ خبر: 22853606 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

حذف غم‌انگیز قهرمان المپیک

صاحب‌خبر - وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم کشورمان مدال نقره حرکت یک ضرب مسابقات جهانی آمریکا را از آن خود کرد اما از کسب مدال حرکات دوضرب و مجموع بازماند.
رقابت‌ها برای ملی‌پوشان کشورمان از یکشنبه شب در دسته ۸۵ کیلوگرم با حضور کیانوش رستمی و علی میری آغاز شد که نمایندگان کشورمان در این دسته به مصاف ۱۰ وزنه‌بردار دیگر از کشورهای گرجستان، فرانسه، شیلی، لهستان، ازبکستان، ایتالیا، کره‌جنوبی، ژاپن، آلمان و کلمبیا رفتند. وزنه بردار ازبکستانی از حضور در رقابت انصراف داد.
حرکت یک‌ضرب:
کیانوش رستمی، قهرمان المپیک ریو و رکورددار جهان که چندی پیش مصدومیت زانویش در جریان تمرینات تشدید شده بود و اما و اگرهایی برای حضورش در مسابقات به گوش می‌رسید، برای نخستین حرکت یک ضرب وزنه ۱۷۰ کیلویی را انتخاب کرد که به راحتی موفق به مهار آن شد، اما در دومین حرکت موفق به مهار وزنه ۱۷۴ کیلوگرمی نشد. رستمی سرانجام در حرکت سوم وزنه ۱۷۴ کیلویی را مهار کرد و مدال نقره گرفت.
علی میری دیگر نماینده کشورمان در این دسته پس از اینکه در اولین و دومین حرکت یک‌ضرب موفق به مهار وزنه ۱۵۵ کیلوگرمی نشد، در نهایت در سومین حرکت این وزنه را بالای سر برد، تا با این وزنه و کسب جایگاه هفتم در این حرکت به کارش پایان دهد.
آرلِی پرز مندز از شیلی با رکورد ۱۷۵ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت و آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا نیز با ۱۶۲ کیلوگرم به مدال برنز رسید.
حرکات دوضرب:
با شروع حرکات دوضرب علی میری ابتدا وزنه ۱۹۳ کیلویی را مهار کرد. وی در حرکت دوم خود وزنه ۲۰۱ کیلویی را نتوانست مهار کند. وی در سومین حرکتش نیز موفق به مهار وزنه ۲۰۱ کیلویی نشد تا در جایگاه هفتمی دوضرب قرار بگیرد. میری در مجموع با ۳۴۸ کیلوگرم عنوان هفتمی دنیا را به دست آورد. کیانوش رستمی با شروع حرکات دوضرب در حالی که می توانست با انتخاب وزنه ای چند کیلو سبک تر مدال طلا را کسب کند ابتدا وزنه ۲۱۲ کیلویی را انتخاب کرد و نتوانست آن را مهار کند. وی در دومین حرکت خود نیز موفق به مهار وزنه ۲۱۲ کیلویی نشد. رستمی در شرایطی که ۲ بار موفق به مهار وزنه ۲۱۲ کیلویی نشد در سومین حرکت خود وزنه ۲۱۵ کیلویی را انتخاب کرد و موفق به مهار آن نشد تا در دوضرب و مجموع اوت شود و با یک نقره به کارش پایان دهد.
آرلِی پرز مندز از شیلی با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی به مدال طلای دوضرب این دسته رسید. وی با مجموع ۳۷۸ کیلوگرم طلای مجموع را نیز کسب کرد.

نظر شما