شناسهٔ خبر: 22846399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

وقتِ جهاد دائمی است/ حتماً نعمت بزرگی در فضای مجازی نهفته است

خبرگزاری شبستان: مدیرروابط عمومی و امور استان های ستاداقامه نماز کشور، اظهار داشت: حتی اگر فضای مجازی را فتنه بدانیم، حتماً نعمت بزرگی در این فتنه است و باید وقتی وارد دریا می شویم، شنا بلد باشیم؛ امروز وقت جهاد دائمی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، مسعود دریس، مدیرروابط عمومی و امور استان های ستاداقامه نماز کشور، امروز(۱۳ آذر)در پنجمین اجلاس استانی نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» در سخنانی نقش نماز در تمدن سازی با توجه به رویکرد فضای مجازی را مورد اشاره قرار داد.

 

وی با مروری اجمالی بر سیر صعودی و نزولی جهان اسلام، به سقوط اندلس و قدس در سیر نزولی جهان اسلام اشاره کرد و افزود: آنچه در اندلس باعث سقوط مسلمانان شد پیروی از هوای نفس بود که ریشه آن تضییع نماز است زیرا اگر ما به آیه ۴۱ سوره حج عمل نکنیم به سمت آیه ۵۹ سوره مریم می رویم.

 

دریس با بیان اینکه در یک دوره، کاملاً حکومت فراعنه بر جهان اسلام حاکم بود و صدام در یک منطقه، حسنی مبارک در منطقه ای دیگر و... اما خدا بر مؤمنین منت نهاد و سیر صعودی اسلام از سال ۴۲ به واسطه معمار کبیر انقلاب اتفاق افتاد؛ خاطرنشان کرد: تنها نسخه نجات بخش ما چنگ زدن به قرآن و عترت است و مراد از این چنگ زدن اقامه قرآن و اهل بیت است که امام و خلف صالح او این هنر دا داشتند.

 

 

وی بار دیگر با اشاره به نقش نماز در تمدن سازی را با توجه به اینکه بر اساس آیه ۴۱ سوره حج، نماز در صدر فهرست قدرتمندان اقامه نماز است؛ خاطرنشان کرد: امروز انسان در ۴ حوزه ارتباطی با خود، با خدا، با دیگران و با جهان، آسیب دیده، گفت: در رأس هندسه اسلامی، نماز است و اقامه نماز، اولین اقدام تربیتی امام عصر عجل الله تعالی نیز هست.

 

مدیرفضای مجازی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه ما هنوز در تولید محتوا لنگ هستیم؛ اظهار داشت: حتی اگر فضای مجازی را فتنه بدانیم، حتماً نعمت بزرگی در این فتنه است و باید وقتی وارد دریا می شویم، شنا بلد باشیم؛ امروز وقت جهاد دائمی است؛ رهبری بارها فرمودند در پیچ تاریخی هستیم؛ این پیچ یعنی رویارویی حق و باطل به اوج خود رسیده است.

نظر شما