شناسهٔ خبر: 22807859 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هفته وحدت پیام آور یکپارچی و برادری

هفته وحدت پیام آور یکپارچی، برادری و اتحاد مسلمانان است.

صاحب‌خبر -

هفته وحدت پیام آور یکپارچی و برادریبه گزارش گروه استان‎های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی، فرا رسیدن هفته وحدت را گرامی داشت.

متن این پیام به شرح زیر است:

ماه ربیع الاول یادآور میلاد آخرین رسول خدا و پیامبر صلح و دوستی (ص) است که به حقیقت فصلی برای عمل به سیره آن مقام آسمانی بوده و هفته وحدت، بی تردید نماد و پیام صلح و دوستی برای پیروان راستین و حقیقی دین و مکتب انسان ساز اسلام است.

هفته وحدت پیام آور این است که مسلمانان همه با هم برادرند و با دست اتحاد و یکپارچگی و همگرایی و ذهن هوشیار، در سایه دستورات پیامبر خدا و عترت پاک آن حضرت (ص)، مجال تفرقه افکنی از بیگانگان را می‌گیرند و در سایه قرآن کریم و سنت و سیره رسول اکرم (ص)، وحدت و یکرنگی خود را حفظ می‌کنند و در سایه امامت و ولایت، صراط مستقیم جمهوری اسلامی را خواهند پیمود.

مسلمانان در سایه دین اسلام و بنا به آیه «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ» همواره و همیشه در همه شرایط برادر یکدیگر هستند و دین اسلام هیچ گاه اجازه تفرقه و اختلاف را به مسلمانان نمی‌دهد.

وحدت شیعه و سنی این است که هر دو در کنار هم و با وحدتی برادرانه زندگی کنند و فتنه‌های دشمنان مبنی بر ایجاد تفرقه و دشمنی را با درایت نقش بر آب نمایند؛ بنابراین دشمن اسلام، دشمن شیعه و سنی است و مسلمانان باید این نکته را در نظر داشته باشند که تنها با اتحاد می‌توانند آرمان‌های حضرت محمد مصطفی (ص) مبنی بر جهانی بی عداوت و دشمنی را برپا نمایند.

پیامبر اکرم (ص) به عنوان آخرین فرستاده خداوند در میان مردم، درس دینداری و معنویت در کنار اخلاق و احترام به حق هم نوع را در میان فرهنگ جهان آن دوران که سراسر پر بود از دشمنی و کینه و جنگ، نشر داد و اکنون نیز ما باید به عنوان مسلمان پیرو آن حضرت، هر چه بیشتر خود را به سیره و رفتار ایشان شبیه کنیم.

امید است همه ما زیر پرچم یگانگی وحدتی که خاتم النبیین (ص) برای همیشه تاریخ بر افراشته، در قالب یک امت واحده حرکت کرده و ایران اسلامی را به نمادی از وحدت تبدیل کنیم.

اینجانب، میلاد با سعادت عصاره نبوّت و حضرت ختمی مرتبت، پیام آور عزت، رحمت و سعادت کلّ بشر محمد مصطفی (ص) و ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع) و فرا رسیدن هفته وحدت، اخوت و برادری و تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های نظام اسلامی را به تمامی مسلمانان جهان و ایران، به ویژه مردم متدین و با ایمان استان چهارمحال و بختیاری تبریک و تهنیت می‌گویم.

از ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام (ص) به روایت اهل سنت تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت آن حضرت (ص) بنا بر روایات شیعه و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع)، به عنوان «هفته وحدت» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

پیام استاندار چهارمحال و بختیاری به مناسبت هفته وحدت

نظر شما