شناسهٔ خبر: 22791600 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

خطیب جمعه رشت: مردم با کمک به زلزله زدگان نشان دادند همراه دولت هستند

امام جمعه موقت رشت با اشاره به کمک های مردم به زلزله زدگان غرب کشور، این کمک ها را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: ملت ایران در همه امور همراه دولت هستند.

صاحب‌خبر - به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین یوسف صدیق عربانی در خطبه های این هفته نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی (ره) افزود: مردم از همان ابتدا در کنار دولت به یاری زلزله زدگان شتافتند و کمک های مثال زدنی آنها همچنان ادامه دارد.
وی با اشاره به سرما در منطقه زلزله زده غرب کشور اظهار کرد: همه از جمله هلال احمر، فرمانداری ها، استانداری ها و مردم، به زلزله زدگان و اسکان آنها کمک کردند که این، بسیار ارزشمند است.
خطیب جمعه رشت در ادامه سخنانش در جمع نمازگزاران با تبریک هفته وحدت و گرامیداشت این روز خاطر نشان کرد: هفته وحدت، فرصتی برای تحکیم اتحاد مسلمانان است.
وی با بیان اینکه وحدت، همبستگی و در کنار هم بودن از تاکیدات پیامبر اسلام و همه امامان بوده، اظهار کرد: وحدت و اتحاد، رمز پیروزی است و زمانی که همه در کنار هم باشیم، دشمن قادر به انجام کاری نخواهد شد.
حجت الاسلام صدیق عربانی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت آیت الله مدرس و گرامیداشت یاد و خاطره این شهید روحانی خاطرنشان کرد: مدرس، روحانی مبارز و استبدادستیز بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان دلاورمردی ها و مبارزات شهید روحانی میرزاکوچک خان جنگلی و یادآوری 11 آذر به عنوان سالروز شهادت او تصریح کرد: این روحانی مبارز را هرگز از یاد نمی بریم، او به مبارزه با شیطان های بزرگ و کوچک غرب و شرق و داخلی پرداخت.
وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی همیشه در طول تاریخ، برکات وجود علمای دین را درک کرده و عزت آنان را نگه داشته اند، اظهار کرد: علمای دین مایه افتخار ایران اسلامی هستند و در عصر ما نیز امام راحل به تمام بشریت فهماند که اسلام، دین پیروز است.
وی همچنین با تبریک فرارسیدن 16 آذر روز دانشجو ، دانشجویان را آینده سازان کشور دانست و خاطرنشان کرد: اساتید در کلاس ها و دانشجویان همواره ، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را گرامی بدارد.
امام جمعه موقت رشت در خاتمه سخنانش از مدافع حرم قدردانی کرد و یاد شهدای این راه که در مسیر نابودی داعش به فیض عظمای شهادت رسیدند را گرامیداشت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما